  • Data: 2018-11-16 16:15:43
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Nov 2018 14:37:50 +0100, Myjk wrote:
    > Chyba znowu ekstrapolujesz przez siebie i miałeś na myśli warunki leśne.
    > Na wsi też słońce świeci.

    Dla ścisłości muszę doprecyzować, że mieszkam nie tyle w lesie co na
    polanie leśnej. Słońce do nas dochodzi w bardzo zadowalającym stopniu.
    Ale w środku zimy, kiedy trzeba wyjechać z metrowych zasp i pokonać trasę
    50 km do miasta to nie zaufałbym elektrycznej (i zapewne niedoładowanej)
    zabawce. Latem, przy bezchmurnym niebie to czemu nie - można się bawić
    jeśli kogoś na to stać.

    Swoją drogą, jaką polecasz elektryczną terenówkę? Taką dla Kowalskiego ma
    się rozumieć, który nie wygrał przedwczoraj w totka.

    > Wszystkie z powyższych wymienionych przez Ciebie wymagają magazynowania
    > energii w formie "chemicznej".

    Po prawdzie to cały wszechświat to nic innego jak jedna wielka chemia.

    > Jedyny słuszny kiedunek to możliwie jak najbardziej bezpośrednie
    > wykorzystanie energii ze słońca.

    I ja mam takie przeczucie. Uważam jednak, że przekabacanie słońca w
    wolty, a następnie trzymanie tych woltów w chemicznej, krótko żyjącej
    puszce nie jest specjalnie bezpośrednie. Jeśli te puszki da się znacząco
    ulepszyć to git. Całkiem możliwe jednak że w międzyczasie ktoś wpadnie na
    jakąś łatwiejszą alternatywę.

    Mateusz