eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesli › Re: koniec diesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!news.vectranet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: koniec diesli
    Date: Mon, 19 Nov 2018 08:45:47 +0000 (UTC)
    Organization: Linux Home Computers
    Lines: 52
    Message-ID: <pstt7r$qc$1@news.vectranet.pl>
    References: <5bee8a43$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net> <a...@m...org>
    <psmgln$qed$1@news.vectranet.pl> <1gr1gassakkyr$.dlg@myjk.org>
    <psmhf8$qed$2@news.vectranet.pl> <a...@m...org>
    <psmv0t$u31$1@news.vectranet.pl> <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 109241076121.belchatow.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1542617147 844 109.241.76.121 (19 Nov 2018 08:45:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Nov 2018 08:45:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644140
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 17.11.2018 Myjk <m...@n...op.pl> napisał/a:

    >> a gęstość magazynowanej energii przewyższyła już dawno
    >> tę paliw (0,54 MJ/kg w porównaniu do żałosnego
    >> 46 MJ/kg beznyny).
    >
    > O tej wadzie już wiadomo.

    No przecież nie liczyłeś tej cechy jako wady. Skleroza?
    Jedyną wadą miał być brak szybkiego ładowania,
    mam Ci przypominać Twój własny post?

    > Może jednak pofatygujesz się do wspomnianego wątku, przeczytasz i dodasz
    > coś od siebie, jeśli w ogóle będziesz miał co dodać?

    Co bym miał nie dodać, fanatyka nie przekona.
    Dla niego ideologia zawsze znaczy więcej od faktów.

    I naprawdę, ja nie jestem wrogiem samochodów elektrycznych.
    Silnik elektryczny wspaniale się nadaje do samochodu,
    jest cichy, tani, doskonale sterowalny, można odzyskiwać
    energię przy hamowaniu, ma moment już od zerowych
    obrotów dzięki czemu można nie stosować sprzęgła,
    stosowanie silników przy każdym kole daje świetny napęd
    4x4 z doskonałymi możliwościami dla systemów kontroli
    trakcji itd itp. I to wszystko byłoby lepsze i tańsze
    (mniej elementów, prostsze rozwiązania) od konwencjonalnego
    napędu, gdyby właśnie nie jeden drobiażdżek- brak sensownej
    możliwości gromadzenia energii elektrycznej.

    Obecnie elektryki nie kosztują mniej, a znacznie więcej
    od konwencjonalnych aut właśnie przez akumulatory,
    natomiast ich zasięg jest żałosny, więc i tak trzeba mieć
    drugie auto. Ekologia jak zbój.

    Jeśli problem aku się rozwiąże (nie musi być to zresztą
    akumulator sensu stricte- może ogniwo paliwowe,
    może reaktor? ;-) to nie będzie trzeba nikogo
    do zakupu elektryka namawiać żałosną propagandą
    i rządowymi dotacjami (czyli zrzucaniem się przez
    biedaków na fanaberie bogaczy)- klienci sami się
    rzucą kupować.

    Na razie jedyną w miarę sensowną alternatywą jest
    hybryda- zresztą też stary pomysł, na statkach stosowany
    od dziesiątków lat.

    --
    Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn)
    "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: