  • Data: 2018-11-19 10:46:30
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Nov 2018 09:35:38 +0000, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Hybrydę rozumianą jako silnik spalinowy działający w optymalnych
    > warunkach wyłącznie napędzający generator. A dalej mamy klasycznego
    > elektryka. Niewielki akumulator, brak sprzęgła, brak skrzyni, silniki
    > przy kołach. To nie jest specjalnie bardziej skomplikowana konstrukcja
    > od klasycznego spalinowca,

    Kolega Michał wspominał wcześniej że te silniki przy kołach (po jednym)
    ma, ale dodatkowo też jakieś cuda są które pozwalają silnikowi
    termicznemu napędzać wał bezpośrednio, + jakieś mechanizmy pozwalające do
    włączać / odłączać w czasie rzeczywistym... Ze mnie żaden mechanik, ale
    na prosty rozum brzmi mocno skomplikowanie. Jak mam rozebrać w moim VAZie
    przedni most to schodzi mi spokojnie cały dzień, a to bardzo prosta
    konstrukcja jest. Nie wyobrażam sobie tego gdyby po drodze jeszcze były
    jakieś silniczki, przekładnie czy bóg wie co.

    A skoro w tej hybrydzie silnik potrafi napędzać koła, to domniemywam że
    zwykła skrzynia dalej tam musi gdzieś być, więc gdzie oszczędność? No
    chyba że to ja czegoś całkiem nie zrozumiałem i hybryda to faktycznie
    normalny elektryk jest, tyle że z dodanym agregatem pokładowym.

    Mateusz