  • Data: 2018-11-19 10:31:03
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 19 Nov 2018 08:45:47 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski

    > No przecież nie liczyłeś tej cechy jako wady. Skleroza?
    > Jedyną wadą miał być brak szybkiego ładowania,
    > mam Ci przypominać Twój własny post?

    Nie musisz przypominać -- napisałem wyraźnie że pojemność mają
    wystarczającą, nawet jeśli jest niska na jednostkę masy, ale w tej chwili
    głównym problemem jest szybkość ładowania. Większe baterie, które można
    przecież zamontować, to jeszcze dłuższy czas ładowania -- a nie krótszy.

    > Co bym miał nie dodać, fanatyka nie przekona.
    > Dla niego ideologia zawsze znaczy więcej od faktów.

    Otóż właśnie nic byś nie dodał -- za to może byś się czegoś nowego
    dowiedział zamiast fanatycznie tkwić w swoich przekonaniach. :P

    > I naprawdę [...] brak sensownej
    > możliwości gromadzenia energii elektrycznej.

    Na prawdę to, jak już niejednokrotnie pisałem, główny problem jest w
    powolnym ładowaniu. Ludzie jeżdżą na gazie z zasięgiem 200km i żyją.
    Przeżyli by zasięg 200km gdyby łądowanie baterii zajmowało pięć minut. Ale
    zajmuje z pół godziny w trybie rapid i jeszcze rozpieprza akumulator.

    > Obecnie elektryki nie kosztują mniej, a znacznie więcej
    > od konwencjonalnych aut właśnie przez akumulatory,
    > natomiast ich zasięg jest żałosny,
    > więc i tak trzeba mieć drugie auto. Ekologia jak zbój.

    200km to słaby zasięg? Zdecydowanej większości wystarczy nawet mniej --
    sprawdzić czy nie prezes/dyrektor/handlowiec. Ja maksymalnie jeżdżę 80km,
    wiecej tylko od święta, żona jeszcze mniej, bo tylko do pracy ze 20km/dzień
    i trochę na jakieś zajęcia/sklep. Podobnie ma większość moich znajomych,
    większość rodziny, jeśli nie wszyscy. I wszyscy się samochodu elektrycznego
    boją, bo nie da się SZYBKO ŁADOWAĆ, nie wspominając że w naszym
    ciemnogrodzie w ogóle nie ma gdzie tego robić. No, poza tym że jeszcze
    bardziej boją się jego ceny, która jest absurdalnie wysoka.

    > Jeśli problem aku się rozwiąże

    Rozwiąże się jak będzie go można szybko ładować. Nic nikomu po dużej
    pojemności skoro się będzie ładować do pełna, bez dewastowania ogniwa, całą
    dobę.

    > (nie musi być to zresztą
    > akumulator sensu stricte- może ogniwo paliwowe,
    > może reaktor? ;-)

    No to masz, ogniwo wodorowe. Od tylu lat.
    I nie zalało rynku. Czemuż to?

    > to nie będzie trzeba nikogo
    > do zakupu elektryka namawiać żałosną propagandą
    > i rządowymi dotacjami (czyli zrzucaniem się przez
    > biedaków na fanaberie bogaczy)- klienci sami się
    > rzucą kupować.

    Poważnie żałosna propaganda jest lepsza od żałosnej demagogii? Ochrona
    ludzi przez rząd jest podstawą działalności rządu (a przynajmniej powinna
    być, tak jak ma to miejsce na zachodzie), a ochrona się przekłada na
    mniejsze pieniadze potrzebne do leczenia tych ludzi, także przez samych
    ludzi. Dla Ciebie to może propaganda, dla innych realna możliwość
    zmniejszenia kosztów utrzymania społeczeństwa na chodzie.

    > Na razie jedyną w miarę sensowną alternatywą jest
    > hybryda- zresztą też stary pomysł, na statkach stosowany
    > od dziesiątków lat.

    Mam hybrydę PHEV, i choć ponad 90% jeżdżę na prądzie, to uważam to za ślepą
    uliczkę. Tylko dlatego mam hybrydę, że chciałem mieć elektryczne, przede
    wszystkim CICHE, auto, oraz że było z pewnego źródła, a nie mając podobnej
    alternatywy elektrycznej (pojemny SUV gdzie zmieszczę 5 os., wózek i inne
    graty). To wprost oczywiście przez absurdalne ceny i brak wyboru na rynku.
    Ile po wyjeździe z fabryki kosztuje np. I-MiEV to już pisałem, niemniej
    nadal nie znalazłem odpowiedzi dlaczego w salonie auto kosztuje 3-4x
    więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk