    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Date: Mon, 1 Aug 2016 16:21:51 +0200
    <nnl4s9$mog$1@node1.news.atman.pl> <nnlago$4up$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <nnlg9j$pe0$1@dont-email.me> <nnlgm6$9in$2@usenet.news.interia.pl>
    <nnlmfi$eg1$2@node2.news.atman.pl> <nnlnk2$b2m$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <nnmu83$fla$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <nnnhmk$96c$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@p...pl.invalid>

    On 2016-08-01 16:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> https://www.google.pl/maps/@50.26353,19.0554892,280m
    /data=!3m1!1e3
    > Znaczy chodzi o zawrotkę o 180 stopni? Przecież tam jest tak szeroko,
    > że wystarczy oddzielić pas.

    Jedziesz wiaduktem nad 79, spręcasz w prawo na światłach i jedziesz do
    ronda. Na rondzie "zawracasz w prawo" i jedziesz pod wiadukt. Całośc tej
    drogi to jakieś 10 metrow róznicy poziomu i miejsca na dodatkowe manewry
    z pasem nie ma bez ryzyka że ktoś z rozpędu wjedzie na 79. Oczywiście to
    moje gdybanie, ale jakieś przepisy o spadku i promieniu zakrętu bez
    watpienia są i nie przypuszczam żeby ktoś tego nie analizował.

    > Nic nie trzeba skracać. Wystarczy oddzielić rondo od zawrotki
    > krawężnikiem. Tam jest wystarczająco szeroko na wydzielenie pasa.

    Może. Zaznaczam jednak że nawet jesli to zrobisz i wstawisz rondo z
    ustępowaniem wjazdu - po jakims czasie wyjazd z hipermerketu zablokuje
    *ważniejszy* zjazd ze świateł którego zablokowanie powoduje lawinowo
    problemy w kilku miejscach wcześniej.

    > Nienormalne, bo niezgodne z prawem, co już w tym wątku zostało
    > wykazane.

    "normalnośc" nie odnosi sie tutaj do zgodności z widzimisię ministra.
    Odnosi się do "normalnego" oznakowania kierunku ruchu a nie wyjątku od
    reguły prawej ręki oznaczanego dodatkowym znakiem.

    > Tak się załatwia prawoskręty na rondzie:
    > https://www.google.pl/maps/@50.6732352,17.9611586,19

    ROFL. Poczucie że reszta swiata nigdy takiego nie widziała i pouczanie
    wydaje mi się przezabawne :D