  • 131. Data: 2011-08-08 21:37:45
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 21:21, Bartłomiej Zieliński wrote:

    To pewnie też zależy od silnika. Ważne, żeby miał w miarę duży moment
    obrotowy już od niskich obrotów - wtedy płynnie przyspiesza w szerokim
    zakresie rpm, czyli nie trzeba wciskać w podłogę, żeby uzyskać pożądany
    efekt.

    Takie rzeczy to raczej w dislach:)

    > Mam jakieś dziwne przeświadczenie, że silniki Hondy lubią wysokie obroty.

    Ano lubią. I jak tu nie dogodzić takiej Hondzie;)

    Shrek.

  • 132. Data: 2011-08-08 21:53:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 21:13:07 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie wychodzi, bo tak nie jezdżę - to była próba i nie zamierzam jej
    > powtarzać:P Nie moja wina, że wtedy spala najmniej:(

    Owszem nie. Zapomniałeś o czasie i o tym, co się dzieje dalej.

    --
    ___________ (R)

  • 133. Data: 2011-08-08 22:00:52
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 21:53, Adam Płaszczyca wrote:

    > Owszem nie. Zapomniałeś o czasie i o tym, co się dzieje dalej.

    A możesz jaśniej?

    Shrek.

  • 134. Data: 2011-08-08 22:22:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1p6kf$708$2@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale rezerwa zapala się zawsze w tym samym momencie [...]

    >Skąd ta pewność?

    A co, sugerujesz że czujnik uzależnia swoją pracę od magii, zamiast od
    poziomu paliwa?

  • 135. Data: 2011-08-08 22:22:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1p7hm$b26$1@polsl.pl...
    Użytkownik Shrek napisał:
    > Z ciekawosci jak w sumie nalezy jeżdzić oszczędnie?

    Pierwsza sprawa to płynna jazda - unikanie gwałtownych przyspieszeń

    A mówiłeś że nie trzeba ślamazarnie. ;-)

  • 136. Data: 2011-08-08 23:25:38
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"

    > Pierwsza sprawa to płynna jazda - unikanie gwałtownych przyspieszeń i
    > hamowań. Sprzyja temu bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu.

    zgoda

    > Druga sprawa to hamowanie silnikiem - prócz paliwa oszczędza się
    > również hamulce.

    Hamulce to może i oszczędza ale co się dzieje z silnikiem? w/g mnie są
    to zupełnie niepotrzebne obciążenia (pomijam ze względów oczywistych
    zjazdy z gór) Oszczędza paliwo? no to już niezła bzdura :) nawet
    znalazłem niezły przykład - jedź rowerem, ale takim ze sztywnym
    polaczeniem tylnej osi łańcuchem i zrób dwa testy - najpierw rozpędź się
    do 15km/h i nogi w górę, a drugi to rozpędź się do tej samej prędkości
    ale nie zdejmuj nóg z pedałów, tylko jeszcze lekko stawiaj im opór -
    zobaczymy kiedy dalej zajedziesz i więcej sił zaoszczędzisz :)

  • 137. Data: 2011-08-08 23:43:43
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. z?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-08 13:23, CeSaR pisze:

    > IMO r?wnie "dobrze" wyceniona.....

    Jedynym sensownym modelem Skody jest chyba tylko II generacja Superba.
    Za te pieniądze, ciężko kupić inne nowe auto oferujące taki komfort.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 138. Data: 2011-08-09 00:06:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-08-08 16:28, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Moim zdaniem nie.
    > Możemy na tym zakończyć?
    >
    > Czy nie jesteś w stanie przełknąć posiadania innego zdania (i potrzeb)
    > przez kogoś innego?

    Tu się podpiszę.

    > Poczytaj trochę o czym piszesz, bo jak na razie widać że nie masz o tym
    > zielonego pojęcia.
    > W każdym kompakcie klima powoduje przeciągi, koniec, kropka.
    > W klasie D pewnie też w większości.

    A tu nie.
    Mam teraz trzecie auto z klimą. Tak się złożyło, że pierwsze było z
    manualną (i w archiwum zapewne znajdziecie pochwały takiego rozwiązania
    mojego autorstwa), drugie (Vectra C) z półautomatyczną, w której
    manualnie trzeba było ustawiać kierunek nawiewów i teraz trzecie z
    automatem jednostrefowym.
    Za każdym razem było lepiej. W pierwszym musiałem ciągle manewrować
    nadmuchem lub temperaturą (orientacyjnie, bo regulowało się ją jedynie
    za pomocą mieszania zimnego i ciepłego powietrza), w drugim w zasadzie
    było OK, bo po ustawieniu tych 21, czy 22 stopni C temperatura się
    trzymała jak należy, ale czasami trzeba było zmienić kierunek nawiewu
    (jak już kiedyś wspominałem w Oplach da się ustawić przednie nawiewy
    tak, żeby nie dmuchały na głowę i ręce). Teraz nie wiem co to jest klima
    - ustawiłem na 22 i włączona jest przez cały czas z wyjątkiem dużych
    upałów, kiedy ja wyłączam na kilka minut przed dotarciem do celu.

    > Taki który wieje na wysokości klaty.
    > U mnie nie ma prawa takim nic wylatywać.

    Tak jak u mnie - zimne powietrze nie ma prawa owiewać jakiejkolwiek
    części mojego lub pasażera ciała. Kwestia ustawienia wylotów - w
    niektórych autach da się je ustawić, w niektórych trzeba wyłączać nawiew
    do przodu.

    > Niezależnie czy wsiadam do nagrzanego auta, czy też gdy nim jadę w trasie.

    Wybacz, ale nie widzę sposobu na *szybkie* schłodzenie nagrzanego auta
    po postoju bez chwilowego przeciągu - nawet przy optymalnie ustawionych
    wylotach.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 139. Data: 2011-08-09 00:14:53
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-08-08 16:16, *Arek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Bo focus ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie

    Tu akurat zaprotestuję, bo widziałem testy (a nikt mi sympatii do VW
    zarzucić nie może), w których Golf 5 i 6 lepiej od Focusa MK2 (jedynka
    jest lepsza). Gdyby dodać do tego, że Astra H OPC mam belkę skrętną to
    jej zestrojenie w porównaniu do wielowahacza Focusa i Golfa powinno być
    uznane za majstersztyk, bo niewiele od nich odbiega i w wielu
    szmatławcach* jest chwalone.

    Pozdrawiam - Mirek
    *Auto Świat, Motor, Auto Motor Sport, itp.

  • 140. Data: 2011-08-09 06:53:45
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 23:25, Przemysław Czaja wrote:

    > Hamulce to może i oszczędza ale co się dzieje z silnikiem?

    Silnik, jak silnik - dopóki nie schodzisz na jakieś ekstremalnie niskie
    obroty, to nic mu nie będzie. Bardziej mnie interesuje sprzęgło - to
    prawie dwa razy więcej zmian biegów.

    > Oszczędza paliwo? no to już niezła bzdura :)

    Sam jesteś bzdura - od czasów wtrysku, to najprawdziwsza prawda.

    > nawet
    > znalazłem niezły przykład - jedź rowerem, ale takim ze sztywnym
    > polaczeniem tylnej osi łańcuchem

    Ostre koło to się nazywa;)

> [...]
    > ale nie zdejmuj nóg z pedałów, tylko jeszcze lekko stawiaj im opór -
    > zobaczymy kiedy dalej zajedziesz i więcej sił zaoszczędzisz :)

    A od kiedy celem hamowania jest żeby jak najdalej zajechać? ;)

    Shrek.