  • Data: 2017-07-21 18:41:14
    Temat: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-07-21 15:27, J.F. wrote:
    >przeczytaj prosze powyzej skad sie wziela cala dyskusja - pytanie
    >bylo co w przypadku gdy nie ma czego odzyskiwac bo akumulatory sa
    >naladowane
    >w 100%.

    Ok ... najprostsze rozwiazanie to nie hamowac silnikami, kierowca w
    koncu wcisnie mocniej pedal i zahamuje klockami.
    Bo rezystor hamujacy ... chyba tylko po to, zeby nie zmieniac ch-ki
    hamowania.

    Jak maja ESP/TCS, a moze i zwykly ABS na pokladzie, to moze komputer
    moglby przy niewielkim wcisnieciu zadecydowac - hamowanie silnikami,
    czy klockami.

    No i ... a Priusy nie mialy tak, ze staraly sie utrzymac baterie nie w
    pelni naladowana, wlasnie, zeby troche energii weszlo ?

    Szczegolnie ze jedno hamowanie nawet od 150 km/h, to nie jest jakos
    bardzo duzo.

    Zjazd z Morskiego Oka moze byc gorszy :-)

    >a teraz przemnoz to przez wszystkie samochody dziennie jezdzace po
    >byle
    >duzym miescie.

    no powiedzmy 100 tys samochodow, razy cwierc kilo (nie wszystko sie
    zuzywa w miescie), daje nam 13 kg dziennie.
    Jedno wiaderko ... na duze miasto (takie pol mln+ mieszkancow).

    To chyba jednak blota z niewykonczonych ulic jest wiecej.

    J.