  • 231. Data: 2011-12-30 12:48:58
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości
    Dnia Thu, 29 Dec 2011 22:58:54 +0100, J.F. napisał(a):

    >To on się łatwo nie zatrzyma ;)

    Ale to niestety dostawczak izoterma bez towaru, i przyp* w tira z
    weglem :-)

    J.

  • 232. Data: 2011-12-31 08:25:22
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-29 16:53, John Kołalsky wrote:

    > Przesunięcie względem poprzedzającego a więc konieczny odstęp wynika ze
    > skuteczności hamowania poprzedzającego. Twoja prędkość nie ma nic do
    > wiatraka.

    Tyle, że jak on przypierdoli w kolesia wyprzedającego to zahamuje bardzo
    skutecznie, a chwilę po nim ty.

    Shrek.

  • 233. Data: 2011-12-31 12:12:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid>

    > Tyle, że jak on przypierdoli w kolesia wyprzedającego to zahamuje bardzo
    > skutecznie, a chwilę po nim ty.

    A ja coś innego napisałem ?

  • 234. Data: 2011-12-31 12:34:22
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-31 12:12, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid>

    > A ja coś innego napisałem ?

    Ja napisałem, że bezpieczny odstęp to taki, że w razie czego zdołasz się
    zatrzymać tam, gdzie jest twój poprzednik. Branie pod uwagę, że nie
    zatrzyma się w miejscu jest jednak trochę niebezpieczne. On może nie,
    ale może wrzucić kierunaek (albo i nie) i zmienić pas. A ty zostajesz z
    przeszkodą na swojej drodze.

    Shrek.

  • 235. Data: 2011-12-31 19:22:51
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-29 19:52, Adam Płaszczyca wrote:

    > Jest.

    > A poprzedzający Cie na jakim odcinku zahamuje? Nie stanie przecież w
    > miejscu.

    Wystarczy, że ominie w ostatniej chwili przeszkodę na swoim pasie - ona
    hamować już nie musi. Raz tak miałem - jechałem z dostawczakiem -
    normalnie poginałem 110@70 lewym pasem, ale padało, zimówki założyłem a
    jeszcze +10 było mokro, to i się można na zimówkach poślizgnąć. Myślę
    nie będę kozaczył, pojade prawym 80. No i jedzie sobie dostawczak, obok
    niego na lewym też coś. Dostawczak przyspiesza, ja na szczęście nie. Jak
    już wyprzedził tego zawodnika na lewym, to błyśnięcie kierunku w lewo
    (jedno) i moim oczom ukazuje się karetka stojąca na bombach na mojej
    drodze. Miałem więcej szczęści niż rozumu, do czego walnie przyczynił
    się koleś jadący za mną na lewym pasie - jak zobaczył co się święci, to
    dał po heblach. Ja dałem na lewy pas, nawet nie sprawdzając czy nic tam
    nie ma. Takie rzeczy uczą pokory a nie klepanie w klawiature, że jak 99%
    kierowaców jeżdzę lepiej niż średnia.

    Ja byłem głupi, kierowca dostawczaka nie mądrzejszy. Całe szczęście, że
    facet na lewym pomyślał za mnie. Dobrze też, że za mną nic nie jechało,
    bo ja to nawet o kierunku poyślec nie zdążyłem (wrzuciłem odruchowo już
    w czasie manewru) i koleś miałby tą karetkę na swojej drodze bez żadnego
    ostrzeżenia.

    Więc tak - nawet jak poprzednik nie wyhamuje do zera w nieskończenie
    krótkim czasie, to w ułamku sekundy na jego miejscu może się pojawić
    stojąca przeszkoda.

    Shrek.

  • 236. Data: 2011-12-31 19:24:01
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-29 19:52, Adam Płaszczyca wrote:

    > Jest.

    > A poprzedzający Cie na jakim odcinku zahamuje? Nie stanie przecież w
    > miejscu.

    Wystarczy, że ominie w ostatniej chwili przeszkodę na swoim pasie - ona
    hamować już nie musi. Raz tak miałem - jechałem za dostawczakiem -

  • 237. Data: 2011-12-31 19:28:02
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Tak jak mówi Artur: po prostu ma innych w dupie.

    No wiem przecież, tylko chciałem to ładniej w słowa ubrać :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 238. Data: 2011-12-31 20:16:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > zatrzyma się w miejscu jest jednak trochę niebezpieczne. On może nie, ale
    > może wrzucić kierunaek (albo i nie) i zmienić pas. A ty zostajesz z

    Też mówię, że zależy od warunków drogowych a nie od prędkości

  • 239. Data: 2011-12-31 20:29:23
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-30 09:26, Arek pisze:

    > Skoro ćwiczenie polegało na awaryjnym hamowaniu i kierowaniu autem to
    > nic dziwnego, że dostawałeś joby za odpuszczanie hamulca:)
    >
    > A co takiego robiłeś na teście łosia?

    Był łosiem?

    NNMSP :)

  • 240. Data: 2011-12-31 20:39:11
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-31 20:16, John Kołalsky wrote:

    > Też mówię, że zależy od warunków drogowych a nie od prędkości

    W tym wypadku od prędkości. Nie masz możliwości zobaczenia co jest przed
    poprzedzającym cię samochodem. Owszem jak jest to osobówka, to nie
    achowa się przed nią TIR na awaryjnych. Ale już studzienka z pokrywą
    która oddoczyła się w kierunku punktu skupu złomu tak.

    Shrek.