    From: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: opoznienia na switchu
    Date: Thu, 08 Nov 2018 18:52:44 +0100
    <dC6CD.311522$Yn.48051@fx14.ams1> <prbl8t$he8$1@node2.news.atman.pl>
    <dxeCD.339844$2D.171600@fx12.ams1>
    <5bd9a7d0$0$14294$426a74cc@news.free.fr>
    <5MoCD.457564$0R.28472@fx02.ams1> <5bdaafc6$0$5481$426a74cc@news.free.fr>
    <d%PCD.527088$zG.133939@fx23.ams1>
    <5bdbfcde$0$21611$426a74cc@news.free.fr> <1...@t...com>
    <5bdc1ad2$0$15111$426a74cc@news.free.fr> <anx755cn8bxf$.dlg@tyczka.com>
    <5bdc2f15$0$3748$426a74cc@news.free.fr>
    <prnrh2$i90$1@node1.news.atman.pl>
    <5bdff448$0$21618$426a74cc@news.free.fr>
    <prshuu$6bf$1@node1.news.atman.pl>
    <5be1d3b6$0$21608$426a74cc@news.free.fr>

    Mateusz Viste pisze:

    > Ja być może niejasno napisałem, dlatego sprostuję: moja teoria wymaga
    > naturalnie by Krzyś wykonał kilka/kilkanaście (im więcej tym lepiej) prób
    > w kierunku Grzesia. W ten sposób Grześ ma jakąś tam szansę wpaść na
    > poprawną parę portów.
    > Jeśli tylko jedna ze stron będzie kombinować, to oczywiście szanse na
    > powodzenie są żadne.

    Wręcz przeciwnie napisałeś wszystko jasno:

    [ User:LAN:IP:PORT ] NAT:IP:PORT ===> Remote:Port
    [ Joe:10.0.1.1:1234 ] 30.0.3.3:3456 ===> 20.0.2.2:2345
    [ Bob:10.0.4.4:1234 ] 40.0.4.4:4567 ===> 20.0.2.2

    Ten wątek wydaje mi się ciekawszy, więc zacytuję artykuł od Romana:
> [...]
    > destination for this port.
    > Bob's firewall sees an incoming packet on 40.0.4.4:4567,
    > looks that up in its masquerading table, and forward
    > the packet to 10.0.4.4:1234.

    > Hey! Joe just sent a packet straight to Bob!
    > Bob does the same thing going the other way. Suddenly, with a little help
    > from the introducer server out on the network, these friends can talk
    > to each other. The cool thing is that whatever traffic goes on
    > between these peers does NOT go through the central server.
    > Other than letting the clients find each other ("matchmaking")

    Stąd wniosek, że NAT zapamiętuje tylko parę LAN:IP:PORT + NAT:IP:PORT
    czy teoretycznie jak pojawi się trzeci użytkownik Ola
    [ Ola:10.0.5.5 ] 50.0.5.5:7788 ===> Anywhere,
    to Ola może również nawiązać połączenie z Joe lub Bob.

    Trochę mi to psuje moje zrozumienie jak działa NAT
    i jego tablica stanów połączeń, według to której
    powyższy przypadek nie powinien zadziałać.