    Subject: Re: pir - czujnik ruchu wykrywa nieistniejący ruch
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 26 May 2016 21:55:06 +0200

    W dniu 2016-05-26 o 21:38, ToMasz pisze:
    > witam
    > tydzień temu prosiłem o pomoc w budowie urządzenia, które po wykryciu
    > ruchu zatelefonuje do mnie.
    > Zrobiłem sobie coś takiego z czujnika ruchu przystosowanego do
    > współpracy z arduino. działa. tyle że wykrywa nieistniejący ruch.
    > znaczy śpię sobie spokojnie a alarm telefonuje. patrzę w kamery - brak
    > ruchu.
    > Kupiłem polecaną przez kogoś gotową czujkę pir - gsm. to samo. 38
    > alarmów w ciągu doby. Czujka stoi w sklepie, 50m2 brak ruchu, brak
    > źródeł ciepła. co cholerstwo widzi? odbicia przez szybę? diody ir
> [...]

    Gówna się nie tyka. Jak chcesz mieć zrobione dobrze to trzeba sięgnąć po
    sprawdzone, profesjonalne rozwiązania.

    Najtańszym i zarazem pewnym w działaniu takim rozwiązaniem jest
    centralka Satel Micra + dobre czujki ruchu. Łączny koszt ok. 800zł.

    Jakie czujki wybrać to zależy od obiektu oraz od zakłóceń jakie mogą się
    tam pojawiać.

    Wszystkie te chińskie gówna to tylko strata kasy, strata czasu i nerwy.