  • 71. Data: 2009-12-10 15:59:10
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/hfr5d6$cok$1@news.one
    t.pl
    *zorka* napisał(-a):

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    t.pl

    > Sprzedawano je w czasach kiedy to wiedziano, że system mpeg2 nie bedzie
    > obowiazującym w Polsce. Nadal to sie sprzedaje.

    To jeszcze raz bo nie dotarło do Ciebie >>Sprzedano je w czasach kiedy nie
    było wiadomo co będzie przyszłością w Polsce<< A że sprzedaje się jeszcze
    teraz? Wielkie rzeczy! Do dzisiaj są w sprzedaży TV wyłącznie z PAL/SECAM i
    nikt z tego powodu lamentu nie podnosi.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 72. Data: 2009-12-10 16:08:21
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Jasne, problemem jest również to, że praktycznie zniknęły płyty winylowe i
    > posiadacze gramofonów mają teraz bezużyteczny klamot. Nierzadko bardzo drogi
    > w momencie zakupu

    Niezupełnie zniknęły - niedawno bodajże w MediaMarkcie w Chorzowie
    widziałem winyle. Inna sprawa, że za jednego można by było mieć ze 3 CD,
    były więc "bardzo drogie w momencie zakupu".
    A co do bezużyteczności klamota - mam jeszcze gramofon do odtwarzania
    płyt, których nie wydano na CD. Więc coś na nim działa. Natomiast za
    parę lat na TV z mpeg2 nie pójdzie nic... chyba że dodamy zewn. tuner
    ;-) Ale to tak, jakby do gramofonu dodać zewn. czytnik CD-Audio ;-)

  • 73. Data: 2009-12-10 16:09:00
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *zorka* napisał(-a):

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > Mowimy o telewizorach z mpeg2, systemem który skonczył sie w naszym kraju
    > zanim sie zaczął.
    > A ludziom sprzedawano takie telewizory.

    Chodzi o zasadę, a nie o telewizor. Ale OK, sprzedawano takie TV ale wtedy w
    znakomitej większości wykorzystywany był w nich PAL. DVB-T MPEG2 był w nich
    systemem, o którym nie wiadomo było czy będzie standardem. Uważasz, że
    producenci powinni swoje telewizory na rynek polski okaleczać z MPEG2 gdy
    jeszcze nie wiadomo co w Polsce będzie standardem, albo wręcz nie dopuścić
    do ich sprzedaży?

  • 74. Data: 2009-12-10 16:15:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Do dzisiaj są w sprzedaży TV wyłącznie z PAL/SECAM i nikt z tego
    > powodu lamentu nie podnosi.

    Może dlatego, że są trochę tańsze i jakby z natury rzeczy mało
    przyszłościowe?

  • 75. Data: 2009-12-10 16:21:15
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Robert_J wrote:

    > Jakaż w takim razie jest jego wada? Bo ja jakoś nie mogę
    > dostrzec, ale może zbyt trzeźwy jestem ;-). Na mój gust nie
    > potrafisz odróżnić niepełnowartościowości sprzętu od jego
    > nieprzystosowania do lokalnych warunków...

    To co z tym dobry prawnik zrobi, to już inna para kaloszy.

    Dla mnnie sprzęt nie przystosowany do warunków w jest mu
    pisane pracować, jest niepełnowartościowy. Bo klient nie
    może (czy raczej nie będzie mógł po 2012 r.) w pełni ze
    sprzętu skorzystać.

    Odkładając kwestię niedostosowania (przyjmijmy Twoje
    określenie) na bok. Sprzedawcy po tym gdy zostało już
    ogłoszone rozporządzenie nierzadko przez zatajenie
    istotnych informacji wprowadzali klientów w błąd, co
    skutkowało działaniem pod wpływem podstępu.

    Nawet gdy przyjąć założenie forsowane przez Cavallino
    że sprzedawca był niedoinformowany to decyzja klienta
    miała miejsce działanie pod wpływem błędu.

    Tak czy siak zła wola lub niekompetencja sprzedawcy
    skutkowała nabyciem sprzętu, którego klient by nie
    nabył gdyby znał wszystkie jego cechy, konsekwencje
    takiej a nie innej specyfikacji. Mówimy o handlu po
    publikacji rozporządzenia.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 76. Data: 2009-12-10 16:22:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    *Bartłomiej Zieliński* napisał(-a):

    > Niezupełnie zniknęły - niedawno bodajże w MediaMarkcie w Chorzowie
    > widziałem winyle. Inna sprawa, że za jednego można by było mieć ze 3 CD,
    > były więc "bardzo drogie w momencie zakupu".

    Pisząc *praktycznie* miałem na myśli to, że coraz ciężej jest jakieś znaleźć

    > A co do bezużyteczności klamota - mam jeszcze gramofon do odtwarzania
    > płyt, których nie wydano na CD. Więc coś na nim działa.

    Ale oczywiście, że działa. Ale nie odtworzysz sobie na nim muzyki która
    wydawana jest już tylko na CD (a nawet na pendrive) czyniąc go tym samym
    bezużytecznym w tym zakresie.

    > Natomiast za
    > parę lat na TV z mpeg2 nie pójdzie nic... chyba że dodamy zewn. tuner
    > ;-) Ale to tak, jakby do gramofonu dodać zewn. czytnik CD-Audio ;-)

    Ale jest rozwiązanie tego problemu, może nie dla wszystkich. Wspomniany w
    dwóch wątkach moduł CI. A że nie będzie przez to HD naziemnego? I tak na to
    bym nie liczył.

  • 77. Data: 2009-12-10 17:12:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:

    > Co więcej NIE jest pełnowartościowy, gdyż zwracam Ci
    > uwagę że rozpoczęto pierwszą fazę cyfryzacji, i już
    > oficjalnie (nie testowo) w niektórych rejonach jest
    > już DVB-T nadawane.

    No właśnie że cały czas nie bardzo ponoć.
    Dalej to jakieś czary z pozwoleniami na testy ważnymi ZTCW do końca roku
    tylko.

    > Bez demagogii proszę. Czy ktoś tu pisze o złomowaniu?
    > Producenci musieliby ściągnąć z rynku modele z MPEG2
    > (tak jak miało to miejsce "za miedzą"), a co z tym by
    > dalej zrobili to ich broszka.

    I ich prawo pozwać skarb państwa za straty spowodowane takimi zmianami w
    prawie.
    Duża szansa na wygraną.

    > W tych ramach moim zdaniem mieści się sprzedawanie
    > niepełnowartościowych telewizorów nieświadomym ich
    > niepełnowartościowości klientom.

    Zakładając, że kliencie wiedzieli w ogóle że chcą kupić tv dla ntc.

  • 78. Data: 2009-12-10 17:13:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfr00a$a6p$3@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A jak sam nie wie?

    >To tak jakbyś pisał programy, nie mając wiedzy informatycznej.

    Jeśli napiszę to tak, jak klient sobie życzy, to w czym problem?

    Że oszczędził na analizie?
    Jego problem.

  • 79. Data: 2009-12-10 17:13:59
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Pisząc *praktycznie* miałem na myśli to, że coraz ciężej jest jakieś
    > znaleźć

    Zgoda.
    I oczywiście nikt się nie czepia, że gramofony są jeszcze w sprzedaży -
    a są. Nawet takie z gniazdem USB w celu skopiowania muzyki na pendrive i
    z softem do oczyszczania dźwięku.

    Jest tylko małe "ale". Każdy (Cavallino napisałby "nawet małpa";-) )
    zobaczy różnicę między płytą winylową a CD. I raczej nikt nie kupi
    gramofonu do odtwarzania muzyki zapisanej cyfrowo, tak jak raczej nikt
    nie kupi CD do odtwarzania winyli. Bo tu różnicę widać gołym okiem.

    Można też zauważyć różnicę między wejściem kabla antenowego TV
    satelitarnej (zwykle nakręcane) i naziemnej (zwykle wtykane).

    Ale jak odróżnić TV analogową od cyfrowej? Tego nie widać tak po prostu.
    Antena do TV analogowej będzie zapewne działać z TV cyfrową, jeśli nie
    jeszcze teraz, to pewnie za parę lat. Do tego dochodzi mnogość
    standardów transmisji: SD, HD, mpeg2, mpeg4... A w tym, jeśli
    potencjalny nabywca nie pomoże sobie sam, to nikt mu nie pomoże a może
    nawet świadomie lub z własnej niewiedzy wprowadzi w błąd.

    Powstaje pytanie, czy to sprzedawcy powinni uświadamiać obywateli.
    Pewnie nie. Jeśli za 2-3-4 lata okaże się, że TV z mpeg2 nie odbiera TV
    cyfrowej, w najgorszym razie nabity w taki TV klient nie pójdzie drugi
    raz do tego sklepu, bo poczuje się oszukany. Sprzedawcę tego
    nieszczęsnego TV już to będzie g*o obchodzić, bo pewnie w tym czasie ze
    3 razy zmieni pracę.

    A być może to państwo powinno przeprowadzić akcję uświadamiającą? Skoro
    samo namieszało...

    > Wspomniany w dwóch wątkach moduł CI. A że nie będzie przez to HD
    > naziemnego? I tak na to bym nie liczył.

    A czy każdy TV z mpeg2 na to pozwala?

  • 80. Data: 2009-12-10 17:15:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:

    >Sprzedasz
    > coś, co wyrządzi szkodę, to masz problem. Sprzedasz
    > oszukując klienta co do istotnych cech towaru, to
    > też masz problem,

    Ale o niczym takim nie ma mowy.
    Klient nie pytał, to mu nikt nie powiedział.
    Oczywiście, gdy klient wiedział co chce, a sprzedawca wcisnął mu mpeg-2
    zamiast mpeg-4 to już inna para kaloszy.
    Ale nikt o niczym takim nie pisał.