eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › plyn hamulcowy a hamowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 21. Data: 2010-04-27 17:44:43
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Kwi, 16:57, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "WS" <L...@c...pl> wrote in message

    > Da sie, ale wspomagania hamulcow nie ma, bo nie dziala pompa napedzana
    > silnikiem. Rafal upiera sie, ze dziala.

    Obawiam sie, ze problem jest w uzywanej terminologii ;)
    Pompa hamulcowa to to, co jest polaczone z pedalem hamulca i wytwarza
    cisnienie w ukladzie hamulcowym- dziala zawsze po nacisnieciu pedalu i
    nie jest napedzana silnikiem, tylko noga hamujacego ;) + ew.
    wspomaganie

    wspomaganie hamulca moze byc rozwiazane na kilka sposobow...
    standardowe wykorzystuje podcisnienie w kolektora ssacego (nie ma
    zadnej ekstra pompy), moze tez byc pompa do wytworzenia tego
    podcisnienia - ale to nie nazywa sie pompa hamulcowa ;)

    WS



  • 22. Data: 2010-04-28 09:31:21
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    kamil pisze:
    > "Rafał" <r...@o...pl> wrote in message
    > news:hr6rk7$blq$1@node2.news.atman.pl...
    >> kamil pisze:
    >>> A teraz przejdz sie do samochodu, nacisnij pedal hamulca kilka razy
    >>> przy wylaczonym silniku i pomysl, dlaczego zrobil sie twardy i nie da
    >>> rady wdepnac.
    >>>
    >> Bo nie działa wspomaganie...?
    >> Hamulce nadal działają.
    >>
    >> Ty nigdy nie holowałeś samochodu?
    >> Nigdy się nie zastanawiałeś jak zahamujesz jak Ci paliwa
    >> zabraknie/silnik się zepsuje? - nie chciał bym żyć w takim stresie jak
    >> Ty;)
    >
    > A co to ma do Twojej teorii, ze pompa hamulcowa dziala przy wylaczonym
    > silniku? Nie dziala, masz wtedy hamulce bez wspomagania.
    >
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_hamulcowa

    Może przedstaw nam swoją wizje działania pompy hamulcowej, coś więcej
    się dowiemy.


  • 23. Data: 2010-04-28 17:26:41
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-28 09:31, Rafał pisze:

    > Może przedstaw nam swoją wizje działania pompy hamulcowej, coś więcej
    > się dowiemy.

    Rafałku... Najpierw poprosimy abyś nam opowiedział, w jaki sposób
    sprawdzić prawidłowo pompę hamulcową bez odpowiedniego ciśnienia jej pracy.

    Zamieniamy się w słuch...


  • 24. Data: 2010-04-28 18:17:51
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > W dniu 2010-04-28 09:31, Rafał pisze:
    >
    > > Może przedstaw nam swoją wizje działania pompy hamulcowej, coś więcej
    > > się dowiemy.
    >
    > Rafałku... Najpierw poprosimy abyś nam opowiedział, w jaki sposób
    > sprawdzić prawidłowo pompę hamulcową bez odpowiedniego ciśnienia jej pracy.
    >
    > Zamieniamy się w słuch...
    Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał
    pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraźny
    opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisnąć do podłogi. Za to przy szybkim
    wciśnięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisnąć pedału do
    podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej.
    Skuteczność sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jakiś
    uszkodzony samoregulator, tłoczek.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 25. Data: 2010-04-28 21:35:47
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: amos <g...@g...com>

    Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
    ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
    wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.

    Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
    jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
    Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
    przeciekow w ukladzie.

    Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?

    --
    amos


  • 26. Data: 2010-04-28 22:33:37
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-28 18:17, kogutek pisze:

    >>> Może przedstaw nam swoją wizje działania pompy hamulcowej, coś więcej
    >>> się dowiemy.
    >>
    >> Rafałku... Najpierw poprosimy abyś nam opowiedział, w jaki sposób
    >> sprawdzić prawidłowo pompę hamulcową bez odpowiedniego ciśnienia jej pracy.
    >>
    >> Zamieniamy się w słuch...
    > Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał
    > pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraźny
    > opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisnąć do podłogi. Za to przy szybkim
    > wciśnięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisnąć pedału do
    > podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej.
    > Skuteczność sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jakiś
    > uszkodzony samoregulator, tłoczek.
    >
    Jeszcze raz zadam pytanie, tym razem precyzyjniej.
    Jak sprawdzić pracę wszystkich podzespołów pompy, np. ich szczelność,
    kiedy podstawowy parametr jakim jest podciśnienie nie działa na nią?


  • 27. Data: 2010-04-28 22:45:48
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-28 21:35, amos pisze:
    > Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
    > ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
    > wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.
    >
    > Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
    > jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
    > Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
    > przeciekow w ukladzie.
    >
    > Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?
    >
    To tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... Są jeszcze Ci, którzy
    twierdzą że się nie wymienia... Chyba wolą wymieniać całe skrzynie
    biegów zamiast oleju..

    Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata lub 40 do 60 tys km.


    "Płyn hamulcowy ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy gdyż to
    właśnie on przenosi siłę z pedału hamulca na klocki hamulcowe. Od jego
    stanu zależy więc prawidłowe funkcjonowanie układu i nasze bezpieczeństwo.

    Podstawową i najważniejszą cechą płynu hamulcowego jest temperatura
    wrzenia. Im wyższa tym lepiej. Obecnie stosowane płyny mają temperatury
    wrzenia powyżej 230 st. C.

    Jest to bardzo ważny parametr, ponieważ jeśli podczas hamowania
    temperatura będzie wyższa niż temperatura wrzenia płynu pojawią się
    korki parowe, które spowodują spadek skuteczności hamulców praktycznie
    do zera. A temperatura wrzenia obniża się, ponieważ płyn jest Fot.
    archiwum: Hamowanie to nic innego jak zamiana energii kinetycznej na
    bezużyteczne ciepło i aby układ działał poprawnie nawet w ekstremalnych
    sytuacjach musi być w pełni sprawny. higroskopijny (pochłania wilgoć z
    otoczenia) i nawet niewielka zawartość wody powoduje obniżenie wrzenia
    nawet o połowę.


    Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale
    wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może
    ,,braknąć" hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. "



    http://www.auto-swiat.pl/wydania,Plyn-hamulcowy,979,
    1.html



    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.
    html


  • 28. Data: 2010-04-28 23:00:04
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Kwi, 22:45, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > To tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... Są jeszcze Ci, którzy
    > twierdzą że się nie wymienia... Chyba wolą wymieniać całe skrzynie
    > biegów zamiast oleju..

    w Astrze F sie nie wymienia... tak twierdzi harmonogram serwisowy
    Opla, ksiazka "Sam naprawiam" Etzolda, serwisy Opla (ASO i nie tylko),
    moja astra po 12 latach i ponad 200tys nie protestuje ...


    > Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale
    > wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może
    > "braknąć" hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. "

    Szczerze mowiac jesli komus uda sie zagotowac plyn podczas zwyklej
    jazdy po drogach publicznych, to jezdzi jak kretyn lub nie umie
    jezdzic ;)

    Z gory zjezdza sie na odpowiedznim do predkosci biegu!

    np. wystarczy popatrzyc co ludzie robia zjezdzajac samochodem z
    lodowca do Solden ;) co jakis czas spalenizna jedzie na ~100m ;)

    WS


  • 29. Data: 2010-04-28 23:20:08
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
    > ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
    > wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.
    >
    > Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
    > jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
    > Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
    > przeciekow w ukladzie.
    >
    > Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?
    >
    > --
    > amos
    szybciej występuje gwarancja urwania odpowietrznika(ów). To przykra dla
    mechanika usterka za naprawę której klient najczęściej nie chce zapłacić.
    Czasami zdarza się że działająca na starym płynie pompa hamulcowa po wymianie
    płynu na nowy przestaje prawidłowo działać. Związane jest to z większą gęstością
    starego, brudnego płynu. Też trudno klientowi wytłumaczyć, bo uważa że jego 15
    letnia pompa była najlepsza na świecie i mechanik ją celowo uszkodził żeby
    więcej zarobić. Unikałem takich sytuacji. klient dostawał informację ze w starym
    samochodzie należy przy okazji wymiany płynu zrobić remont całego układu
    hamulcowego. Jak się godził to miał zrobione jak się burzył to jechał gdzie
    indziej. Większość z tych co jechała szukać tańszego rozwiązania prędzej czy
    później wracała.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 30. Data: 2010-04-28 23:49:02
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > W dniu 2010-04-28 18:17, kogutek pisze:
    >
    > >>> Może przedstaw nam swoją wizje działania pompy hamulcowej, coś więcej
    > >>> się dowiemy.
    > >>
    > >> Rafałku... Najpierw poprosimy abyś nam opowiedział, w jaki sposób
    > >> sprawdzić prawidłowo pompę hamulcową bez odpowiedniego ciśnienia jej pracy.
    > >>
    > >> Zamieniamy się w słuch...
    > > Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał
    > > pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraźny
    > > opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisnąć do podłogi. Za to przy szybkim
    > > wciśnięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisnąć pedału do
    > > podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej.
    > > Skuteczność sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jakiś
    > > uszkodzony samoregulator, tłoczek.
    > >
    > Jeszcze raz zadam pytanie, tym razem precyzyjniej.
    > Jak sprawdzić pracę wszystkich podzespołów pompy, np. ich szczelność,
    > kiedy podstawowy parametr jakim jest podciśnienie nie działa na nią?
    Podciśnienie nie działa na pompę. Siła jaką wytwarza serwo wykorzystujące
    podciśnienie działa mechanicznie na trzpień pompy. Jest to najczęściej spotykany
    układ. Lepszy jest układ ze wzmacniaczem hydraulicznym. Poznać go można po tym
    że serwo nie ma nic wspólnego z pompą. Nie jest często stosowany ze względu na
    cenę. Serwo to taka druga noga co jednocześnie naciska na pedał i odciąża
    człowieka od wysiłku. Siła jaką może wytworzyć serwo przekracza kilka razy siłę
    z jaką jest w stanie człowiek nacisnąć na pedał hamulca. Dlatego jest przez
    zespół sprytnych zaworów redukowana do takiej wartości z jaką przeciętny
    człowiek jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca. bez działającego z jakiegoś
    powodu wspomagania można osiągnąć nominalne ciśnienie w układzie hamulcowym, pod
    warunkiem ze odpowiednio mocno naciśnie się na pedał hamulca. Pompie hamulcowej
    jest obojętne czy silę przykłada do niej człowiek czy człowiek + serwo. Pompa
    hamulcowa nie wie co ją naciska, liczy się dla niej tylko siła.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: