eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapomiar prądu w aucie › Re: pomiar prądu w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: pomiar prądu w aucie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m6f387$900$1@dont-email.me> <5...@4...net>
    <m6frdo$euv$1@dont-email.me>
    Date: Sat, 13 Dec 2014 11:26:11 +0100
    Message-ID: <1b9zjzhylycm2$.ufkce29h9cgv.dlg@40tude.net>
    Lines: 73
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1418466373 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 21552 89.77.179.152:57358
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675595 pl.misc.samochody:2551916
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):

    > W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >> A co w nim takiego prądożernego?
    >
    > moduły...
    > a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
    > wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
    > - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
    >
    >> Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    >> napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    >> prąd przez noc. Cudów nie ma :)
    >>
    >
    > akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
    > ale antyradar pokazuje i 14,6V
    >
    >>> pełny stan
    >>> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
    >>> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
    >>> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
    >>> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
    >>> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
    >>> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
    >>> jego przypadku normalne)
    >>
    >> Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
    >
    > jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
    > kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza
    >
    >> No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
    >> wsiądziesz.
    >> Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
    >> kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
    >
    > różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
    > nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
    > raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
    > tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
    > zamontować coś na stałe

    Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
    bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

    Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
    rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
    Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
    ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
    podczas parkowania.
    Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
    który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
    pokazać prąd z dokładnością 10mA.

    Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
    żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
    A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
    podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.

    >> A może jakiś problem z rozrusznikiem?
    >> Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
    >> uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
    >> silnika.
    >
    > hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    > rozruchu...

    Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
    urządzenie Ci rozładowuje akumulator.

    Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: