-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: pomiar prądu w aucie
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <m6f387$900$1@dont-email.me> <5...@4...net>
<m6frdo$euv$1@dont-email.me>
Date: Sat, 13 Dec 2014 11:26:11 +0100
Message-ID: <1b9zjzhylycm2$.ufkce29h9cgv.dlg@40tude.net>
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1418466373 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 21552 89.77.179.152:57358
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675595 pl.misc.samochody:2551916
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):
> W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> A co w nim takiego prądożernego?
>
> moduły...
> a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
> wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
> - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
>
>> Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
>> napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
>> prąd przez noc. Cudów nie ma :)
>>
>
> akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
> ale antyradar pokazuje i 14,6V
>
>>> pełny stan
>>> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
>>> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
>>> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
>>> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
>>> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
>>> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
>>> jego przypadku normalne)
>>
>> Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
>
> jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
> kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza
>
>> No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
>> wsiądziesz.
>> Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
>> kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
>
> różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
> nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
> raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
> tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
> zamontować coś na stałe
Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.
Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
podczas parkowania.
Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
pokazać prąd z dokładnością 10mA.
Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.
>> A może jakiś problem z rozrusznikiem?
>> Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
>> uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
>> silnika.
>
> hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
> rozruchu...
Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
urządzenie Ci rozładowuje akumulator.
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.14 11:58 AlexY
- 13.12.14 13:57 re
- 13.12.14 15:41 pawel
- 13.12.14 15:51 platformowe głupki
- 13.12.14 16:24 J.F.
- 13.12.14 17:10 Adam
- 13.12.14 17:17 platformowe głupki
- 13.12.14 17:24 re
- 13.12.14 18:47 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.14 19:00 AlexY
- 13.12.14 19:38 J.F.
- 13.12.14 22:47 AlexY
- 13.12.14 23:43 Tomasz Pyra
- 14.12.14 00:28 AlexY
- 14.12.14 00:30 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
- DC blocker i buczące toroidy
- Problemy TSMC cd
- Detektor
- Może tutaj się uda: [NTG] Elewacja / dziurawa Churka
- Falownik jednofazowy a żarówka
- Agregat i "legalność" instalacji
- Uziom
- (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- driver led ?
- Długość wtyku zasilającego ?5.5mm
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-02 Ulm => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-02 Fotowoltaika - inwerter - jakie ficzery?
- 2024-05-01 1902 Clement Gerrard
- 2024-05-01 Białystok => Inżynier DevOps (Kubernetes, AWS) <=
- 2024-05-01 Berlin => IT Network Engineer <=
- 2024-05-01 Poznań => Java Developer <=
- 2024-05-01 Wrocław => AI Specialist <=