  • Data: 2018-03-12 00:09:45
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 21:35:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    rozumieją co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego
    bardziej łopatologicznie.

    > Co ciekawe z pozostałymi osiągami samochodu jakoś nie mają problemu.
    >
    > Żeby osiągnąć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
    > jazdy w 100% podporządkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjających
    > warunkach.

    Trudno sprawdzic to po pierwsze. Licznik zawyza, wiec klient
    zadowolony.
    A moze po prostu fabryka nie klamie i silnik swoja moc ma.

    > Żeby rozpędzić samochód do deklarowanej prędkości maksymalnej, trzeba swoją
    > jazdę podporządkować w pełni rozwinięciu maksymalnej prędkości.

    Strasznie trudne - odpowiedni bieg i pedal do oporu.
    Dawniej podejrzewam, ze wielu sprawdzalo. Teraz te silniki za mocne, a
    autostrady za pelne.

    > Żeby do bagażnika zapakować bagaży o deklarowanej objętości, trzeba bardzo
    > dokładnie i uważnie go zapakować, torbami w odpowiednim kształcie.

    Bagaznik jaki jest kazdy widzi, a ile litrow ma walizka to i tak nie
    wie.

    > Powyższe raczej każdy rozumie. A jednocześnie wielu oczekuje, że jeżdżąc
    > byle jak, stojąc w korkach, nie szanując prędkości itd...
    >
    > Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jakiś szczególny problem z
    > osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
    > ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
    > pełni podporządkowany celowi.

    I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?

    At 49 s, the car slowly accelerates to 32 km/h in 12 s (manual: 5 s in
    1st gear, 2 s gear change, then 5 s in the 2nd gear), cruises for 24
    s, slowly brakes to a full stop in 11 s (manual: last 3 s with clutch
    disengaged), then pauses for another 21 s (manual: 16 s in neutral, 5
    s in the 1st gear).

    At 117 s, the car slowly accelerates to 50 km/h in 26 s (manual: 5 s,
    9 s and 8 s in the 1st, 2nd and 3rd gears, with additional 2 × 2 s for
    gear changes),

    https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_C
    ycle

    Gdzies Ty tak jechal ?

    Ale idzie nowe - WLTP
    http://www.opel.pl/tools/spalanie.html

    J.

    P.S. A ja ciagle nie wiem, czy moja vectra jest zepsuta, czy tylu
    szkopow klamie na spritmonitor :-)