  • Data: 2018-03-12 08:15:01
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Mar 2018 00:09:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?

    W mieście bez większych problemów.
    Oczywiście też nie w warunkach gdzie się po prostu stoi w korku i w godzinę
    przesuwa o 5km, a w normalnym ruchu miejskim.
    Tylko to taka jazda jest do bani i mi się nie podoba :)

    > Ale idzie nowe - WLTP
    > http://www.opel.pl/tools/spalanie.html

    No wg. tego co piszą to będzie norma odzwierciedlająca zachowanie kierowcy
    który nie chce, bądź nie potrafi jechać oszczędnie.

    Ale na tej samej zasadzie też by mogli przyspieszenie podawać nie
    najszybsze możliwe, a takie jakie można osiągnąć bez specjalnego napinania
    się. Czyli np. gaz wciskając w 3/4, biegi zmieniająć przy 3000rpm i
    trzymając wciśnięte sprzęgło przez 1.5s ;)

    > P.S. A ja ciagle nie wiem, czy moja vectra jest zepsuta, czy tylu
    > szkopow klamie na spritmonitor :-)

    Na spritmonitor wyniki są przeciętnie wyższe niż deklaracje, bo mało kto
    jeździ oszczędnie - ale pewnie też w statystykach znajdziesz paru
    zapaleńców któzy jeżdżą z zębami wbitymi w kieronicę i te deklarowane
    wartości osiągają. Czyli że się da, trzeba tylko bardzo chcieć :)