  • 41. Data: 2012-08-02 13:30:39
    Temat: Re: pompka paliwa (SC900)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > dlaczego oryginalna fiatowska pompka paliwa do seicento kosztuje 750 pln, a
    > zamiennik 110? czy warto kupić zamiennik? czy wiąże się to z jakimś
    > ryzykiem, np. samozapłonu ;o)?

    Trzy lata temu kupiłem chiński zamiennik za 120, do nissana.
    Pierwsze wrażenia: toporne wykonanie, jakieś drobne problemy z montażem. Po
    zamontowaniu
    piszczała po każdym włączeniu przez kilka sekund. Ale po jakimś tygodniu się uciszyła
    i do tej pory działa... więc w sumie się jednak opłacało :)

  • 42. Data: 2012-08-02 15:03:45
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Przecież wszystko zależy: czy kupisz tę nieoryginalną część od
    > ASO (jeśli oferują), od warunków gwarancji itd.
    > Jednak sytuacja że ASO gwarantuje część, której od nich nie
    > kupiłeś, uznał bym za bardzo dziwną, nawet gdyby ją sami
    > zamontowali.

    Na całe auto ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 43. Data: 2012-08-02 15:14:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Na całe auto ?

    A ktoś tak twierdzi?

  • 44. Data: 2012-08-02 18:08:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > proste masz życie: nie rozumiem = bez sensu.

    Proste, bo jak widzę że ktoś nie rozumie słów których używa, to nie owijam w
    bawełnę, tylko piszę że gada bez sensu.

    > Sądze, że zapoznanie się ze słownikową definicją monopolu

    Tak, polecam.
    A potem przełóż to na fakt, iż rzekomy monopolista daje szeroki wybór.....
    Ten fakt stanowi, iż to nie jest monopol, tylko coś dokładnie odwrotnego.

  • 45. Data: 2012-08-02 18:09:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > a gwarancja producenta obejmuje tłumiki?

    Gwarancja na co?
    Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz o czym piszesz, stąd Twoje wątpliwości.

  • 46. Data: 2012-08-02 20:35:13
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-02 18:08, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Proste, bo jak widzę że ktoś nie rozumie słów których używa, to nie
    > owijam w bawełnę, tylko piszę że gada bez sensu.

    > Tak, polecam.

    ale sam spróbowałeś?

    > A potem przełóż to na fakt, iż rzekomy monopolista daje szeroki wybór.....
    > Ten fakt stanowi, iż to nie jest monopol, tylko coś dokładnie odwrotnego.

    jeżeli chcesz zachować gwarancję (taką jaką masz na samochód prosto z
    fabryki) to stosujesz części z ASO (a co gorsza ich robociznę).

    ale oczywiście możesz robić co chcesz, masz szeroki wybór, możesz
    przynieść coś ze szrotu, kazać zamontować i nie zachowywać gwarancji -
    pełna wolność.

    może faktycznie analogię wódczaną dam?
    Państwo miało monopol na handel wódą, i mogłeś kupić
    lub pędzić bimber i dostać kolegium
    tez wolność i twój wybór.

  • 47. Data: 2012-08-02 20:42:15
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Niech będzie: firma fiat ma monopol na produkowanie części
    > gwarantowanych przez firmę fiat.
    > Co za celna i wiele wnosząca konstatacja.

    Zgadza się, ale Twoja.

    Bo moja jest taka:
    Dostajesz gwarancję na produkt (samochód)
    ale pod warunkiem obsługiwania/naprawiania go w ASO z użyciem części
    oryginalnych.
    Więc producent samochodu ma monopol na dostawę części wymaganych do napraw.

    Konstatacja nie miała być odkrywcza, choć jak się okazało dla niektórych
    była.

    ok. może to nie dotyczy wszystkiego, np filtrów, klocków
    tzw. części eksploatacyjnych które i tak gwarancji nie podlegają.

  • 48. Data: 2012-08-02 20:47:56
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > ...części której ani nie wyprodukowali, ani od nich nie kupiłeś.
    > Masz rację, normalnie.

    pomijając już ze ASO raczej nie produkuje części
    to właśnie o to chodzi.
    jak założysz część proponowaną przez monopolistę, to ASO nr 2, 3 i 5
    bez mrugnięcia naprawi.

    Rozumiesz dlaczego można tu użyć określenia monopol?

    Jak pisałem, wcale nie uważam, że taka praktyka jest naganna -
    wolnoć Tomku w swoim domku.

  • 49. Data: 2012-08-02 20:54:20
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-02 18:09, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Gwarancja na co?

    Na samochód.
    Dostajesz chyba jakieś ogólne warunki gwarancji, co? Jak się tłumik
    przepali to jedziesz i Ci wymienią? Na oryginał czy zamiennik?
    Jeżeli by Ci wymieniali w ramach gwarancji, to raczej nie upierałbyś się
    przy tańszych zamiennikach.
    Jeżeliwymieniałeś po gwarancji to twoja opowieść jest intrygująca, ale
    ma się nijak do zagadnienia.

    > Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz o czym piszesz, stąd Twoje wątpliwości.

    niby jakie ja mam wątpliwości?

  • 50. Data: 2012-08-02 20:59:56
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-01 22:39, BartekK pisze:

    > No przy tak banalnej sprawie jak cewka, to jest proste - pomiar
    > rezystancji, test iskry itp (chyba że cewka zintegrowana z modułem).

    ktoś tu już pisał o nowych cewkach, które niby działają ale jakoś
    "niebardzo"
    jaka ma być prawidłowa rezystancja?

    > To twoje rozważanie teoretyczne dopiero nabiera rumieńców jakby
    > dotyczyło powiedzmy np procesora lub karty graficznej - jak wykażesz że
    > zepsute? Tego już multimetrem na stole nie pokażesz.

    zależy jak bardzo zepsute
    jak nie działa całkiem to spraw prosta
    płyta działa, wkładasz wątpliwy procek - nie działa mamy winnego.
    a jak działa ale raz na 10 dni się wiesza - to mamy problem ;-)