  • 11. Data: 2009-07-20 20:06:08
    Temat: Re: (prośba) numery dial-up
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jak widać na razie daleko do spełnienia wymagań (na rok 2009 minimalna
    > predkość negocjacji powinna wg decyzji UKE wynosić 46 kb/s a od 01.01.2010
    > ma to być 48 kb/s).
    Tak z ciekawosci, moglbys podac namiary ba ta decyzje UKE, bo jak dla
    mnie to ona troche bzdurna jest. Nawet jak sie modemy zsynchronizuja na
    48kbit/s to nie znaczy, ze "dalej" bedzie taka sama predkosc czy nawet
    zblizona. Wiec jaki jest sens takich zapisow?

  • 12. Data: 2009-07-20 20:41:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]
    > 48kbit/s to nie znaczy, ze "dalej" bedzie taka sama predkosc czy nawet
    > zblizona. Wiec jaki jest sens takich zapisow?

    Niczego bzdurnego w tym nie ma. Wymagania dotyczą *usługi powszechnej*,
    czyli łączności *telefonicznej* obejmującej przesyłanie głosu i transmisję
    danych (w tym faksów). Nikogo przy tym żadne "dalej" nie interesuje,
    i słusznie. Tepsa ma wyznaczony obowiązek zapewniania przyzwoitej jakości
    drutów do centrali, taki jest sens tych zapisów. A że ma to (albo mówiąc
    dokładnie: nas) w dupie, to fakt znany od dawna.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-07-20 21:08:49
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > drutów do centrali, taki jest sens tych zapisów. A że ma to (albo mówiąc
    > dokładnie: nas) w dupie, to fakt znany od dawna.

    Ale nawet znakomitej jakosci druty do/z centrali niczego nie gwarantuja,
    wiec jak dla mnie to nadal bzdura.

  • 14. Data: 2009-07-20 21:23:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Ale nawet znakomitej jakosci druty do/z centrali niczego nie gwarantuja,
    > wiec jak dla mnie to nadal bzdura.

    Ale dla tych, których rzecz dotyczy, bzdurą to nie jest. Wiem, bo sam
    tak miałem, że mi nawet 9600 od faksu nie chciało negocjować. Wymagania
    dotyczące prędkości negocjacji modemu, to jedyny bat jaki daje się
    ukręcić na tepsę. Jasne, że nie o to chodzi, że ktoś godzinami modemuje
    z kimś innym i w dodatku sprawia mu różnicę, czy jest 22 czy 24 kilo.
    Na ogół idzie o to, by działał ADSL, czasem też, by dało się porozmawiać
    bez trzasków i bez wsłuchiwania się w 50Hz. A to jest dość dobrze
    skorekowane z jakością drutów.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-07-20 21:45:18
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Na ogół idzie o to, by działał ADSL, czasem też, by dało się porozmawiać
    > bez trzasków i bez wsłuchiwania się w 50Hz. A to jest dość dobrze

    Doskonale to rozumiem i wiem do czego zmierza vari, ale chodzi mi oto
    jak wyglada ten zapis UKE i na ile jest szczegolowy.
    Bo co zrobi tepsa czy inny operator, gdy na idealnie dzialajacej linii
    Twoj modem V.9x nie bedzie sie w stanie polaczyc z moim modemem szybciej
    niz 14400, a winy bedzie moj modem, gdyz wiecej nie da rady?
    Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
    dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
    Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.

  • 16. Data: 2009-07-20 22:03:25
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    nadir wrote:

    > Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
    > dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
    > Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.

    http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/31/28/3128.pdf

    Dalej to już tylko ETSI :-)

    M.

  • 17. Data: 2009-07-20 22:14:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]
    > Twoj modem V.9x nie bedzie sie w stanie polaczyc z moim modemem szybciej
    > niz 14400, a winy bedzie moj modem, gdyz wiecej nie da rady?

    Przy takim umiejscowieniu winy, to tepsa w ogóle nie będzie musiała nic
    robić. Ale jak dobrze rozumiem intencje wątkotwórcy, chce on najpierw
    sam rzetelnie wszystko sprawdzić, wykluczyć winę czynników zewnętrznych,
    a dopiero później awanturować się o stan swojej linii.
    I tu jest najgorsze. Bo tepsa nadal nie będzie chciała zrobic NIC. Bez
    interwencji UKE, sądów, prokuratur czy czego tam jeszcze, nawet palcem
    nie kiwnie. A jak kiwnie, to żeby wykiwać, a nie żeby naprawić. Będą
    trwonić energię na kłótnie i dowodzenie, że wszystko działa wspaniale,
    a do naprawy się nie zabiorą. Taka to już jest ta firma i jej reprezentanci.

    > Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
    > dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
    > Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.

    Ja już nie mam do czynienia z "operatorem wyznaczonym do świadczenia
    usługi powszechnej", więc takich rzeczy nawet nie czytam.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-07-20 22:55:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    447320000 l:mni, p:mni (chyba) - MNI Telecom
    586990500 l:ppp, p:ppp (chyba) - T2

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2009-07-20 22:55:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/31/28/3128.pdf

    Dzieki, wlasnie oto mi chodzilo.

    Cyt.
    "10) wskaźnik jakości transmisji
    danych w paśmie fonicznym za
    pomocą modemów
    Przepływność dla 80% połączeń
    (kbit/sekundę)
    46,00"

    Moze mi ktos wytlumaczyc czy te 80% polaczen dotyczy pojedynczej linii
    abonenckiej, czy 80% ze wszystkich dzialajacych/dostepnych?

  • 20. Data: 2009-07-20 23:12:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    nadir wrote:

    > Moze mi ktos wytlumaczyc czy te 80% polaczen dotyczy pojedynczej linii
    > abonenckiej, czy 80% ze wszystkich dzialajacych/dostepnych?

    Naprawdę gugla zamknęli? :-)

    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/17/65/17652/Protokol_
    zdalnych_badan_QoS_za_2008_rok.pdf

    M.