eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzeróbka na elektryka › Re: przeróbka na elektryka
  • X-Received: by 2002:a25:c048:: with SMTP id c69-v6mr308489ybf.4.1537358144126; Wed,
    19 Sep 2018 04:55:44 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:c048:: with SMTP id c69-v6mr308489ybf.4.1537358144126; Wed,
    19 Sep 2018 04:55:44 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.h
    ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!z10-v6no293656qtb.0!news-out.google
    .com!i36-v6ni164qti.0!nntp.google.com!z10-v6no293654qtb.0!postnews.google.com!g
    legroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 19 Sep 2018 04:55:43 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=156.67.127.240;
    posting-account=v2ktiAkAAAA40dkPm0TYX-JJOlOA4k2g
    NNTP-Posting-Host: 156.67.127.240
    References: <5ba10357$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <pnrhj8$t4l$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: przeróbka na elektryka
    From: Bolko <s...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 19 Sep 2018 11:55:44 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4774
    X-Received-Body-CRC: 3217962373
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640034
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 19 września 2018 03:26:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zanim sie zaczniesz zastanawiac popatrz na charakterystyke akumulatora olowiowego w
    funkcji pobieranego pradu. Akumulator olowiowy ma nominalna pojemnosc przy
    rozladowaniu pradem 1/10C lub mniejszym. Jak pociagnac 0,5C to bedzie mial ok polowy
    pojemnosci do wykorzystania, a jak 1C to z 15-20% pojemnosci jaka ma. Litowe troche
    lepsze ale szalu nie ma. Byla wersja seicento na prad. Silnik 30kW. Do zasilania 18
    akumulatorow olowiowych 12V 60Ah. Przerobka jest nieoplacalna. Oplacalna moze byc
    tylko w sytuacji w ktorej rzad partycypuje w kosztach. I taki powinien byc model
    eletryfikacji transportu indywidualnego w Polsce w miastach. Na kupowanie nowych nas
    nie stac a kazde doplaty beda niemoralne. Na akumulator do malego miejskiego
    samochodu trzeba olowiu za 2,5 tysiaca zlotych. Rzad bez przekretow moglby taki
    akumulator kuic u polskiego producenta za 3,5 tysiaca zlotych. Mialby w cenie netto
    bo sam sobie podatkow nie bedzie placil. Dzierzawil by tak zeby na dzierzawie zarobic
    z 15-20%. Kupilby hurtem prad do swoich akuulatorow. Zaplacil by z 25 roszy za
    kilowatogodzine i sprzedawal do ladowania akumulatorow po 45 groszy w nocy, zeby
    lepiej wykorzystac elektrtownie, i po 1,50 w dzien zeby wymusic lepsze wykorzystanie
    elektrowni w nocy. Silniki i sterowniki tez z polskiej fabryki. Do silnika doplata
    50% i za pokazanie kwita ze zlomowania silnika spalinowego przerobka na koszt
    panstwa. Wyszlo by ze przy przerabianiu rzad doplaca do kazdego samochodu 1000
    zlotych i w ten sposob ustalona byla by doplata do kazdego elektrycznego samochodu.
    Ktos kupi za 350 tysiecy elektrycznego bentleya to mu zwroca 1000 zeby nie powiedzial
    ze jest gorzej traktowany od innych. Tylko taki system w Polsce ma sens.

    Nierealne.
    Wiesz dlaczego?
    Mam benzyne i chce przerobić na LPG.
    W miejsce koła w bagażniku wrzucam baniak.
    Potem robie dziury w silniku i rurką doprowadzam gaz do tych dziur.
    Rano zostawiam auto wieczorem odbieram.

    Chce przerobić auto na elektryczne.
    Kupuje takie akumlatory (google mi popowiedziało sla proponowamych przez
    ciebie parametrów nie wiem czy mają sens technicznie):
    https://www.e-moto.pl/siap/producent-lub-rozmiar/pro
    ducenta/siap/ogniwo-solarne-zelowe-8-opzv-800ah-gel.
    html

    Nie znam się na elekryce ale wkładanie
    teraz jestem do auta w stanie zatankować 50 listrów=50 kg
    jak zamontuje te akumlatory żeby mieć 12v potrzebuje
    6 sztukx 70kg=420kg do bagażnika to dla morderstwo.

    Akumlatory to prostopadłościany 20x20x70cm i można by je poupychać po samochodzie. I
    połączyć kablekami.
    Tylko każdy klocek waży 70kg pytanie jak będzie to miało wpływ na
    własności trakcyjne.

    I kto poniesie odpowiedzialność jak taki klocek zerwie się z uwięzi
    i kogoś skaleczy.
    Pomijam fakt przy jakiej prędkości takie ogniwo się rozpadnie
    i uwolni chemie w sobie uwięzioną na otoczenie.

    Pytanie kto w takiej sytuacji ma się podpisać pod papierem
    o dopuszczeniu takiego auta do ruchu?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: