  • Data: 2019-09-18 14:52:59
    Temat: Re: przypomniało mi się...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:d034c63f-8779-4462-8824-ccbaeff81a08@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 18 września 2019 13:45:39 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    >Jeśli mnie pamięć nie myli to nie kupowałes biletów na okreslone
    >stacje(stąd-do) tylko wg kilometrów
    >Czyli w Pcimiu prosiłeś o bilet Warszawa Gdańsk, kasjerka w tabelce
    >sprawdzała jak to odległość i dostawałeś stosowny bilet

    W Pcimiu byc moze - we Wroclawiu byly takie wielkie maszyny, gdzie
    kasjerka wybierala stacje i drukowala bilet

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bilet_Edmondsona

    Z kilkaset stacji tam bylo.

    >Czy można było konkretne miejsca rezerwować to się upierał nie będę
    >ale z tego co pamiętam to raczej nie.
    >W 81 roku jechaliśmy z Trójmiasta do Bielska Białej i cała drogę
    >przyciśnięci do drzwi od kibla podróżowaliśmy bo taki był tłok w
    >pociągu. Więc bilet na pewno nie gwarantował miejsca siedzącego.

    Oprocz tego byly sypialne, kuszetki, siedzace rezerwowane ... tylko
    jak zwykle w niedomiarze.
    I czy nie nalezalo ich kupowac w stacji poczatkowej, ewentualnie
    Orbisie ...

    No coz, ustroj sie zmienil, dekady minely ... i np we Wroclawiu nie
    dalo sie kupic biletu Zgorzelec-Goerlitz.
    Ciekawe czy juz sie da.

    Powod oczywiscie prozaiczny - bilet Wroclaw-Goerlitz byl znacznie
    drozszy niz Wroclaw-Zgorzelec i Zgorzelec-Goerlitz :-)

    J.