    From: PeJot <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: purpurowe zloto
    Date: Sat, 13 Jan 2024 14:12:05 +0100

    W dniu 12.01.2024 o 21:22, J.F pisze:

    > Droga ta miedz :-)

    No cóż, w silnikach do AGD stosuje się już od dawna aluminiowe
    uzwojenia, tam, gdzie jest to technologicznie opłacalne, np. w stojanach
    silników szeregowych albo indukcyjnych. Niedawno czytałem o próbach
    stosowania aluminium w automotive, ale tam nie idzie o cenę miedzi, ile
    o zbicie masy gotowego samochodu i poprawę jego emisyjności. Podobno w
    przeciętnym aucie jest ze 40 kg miedzi w postaci kabli.

    > Ale jak - na mokro?
    > Woda wnika w połączenia?

    Wystarczy sama wilgoć i czas.

    --