  • Data: 2018-06-14 00:35:33
    Temat: Re: pytanko
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:pfo93l$k0n$1$Adam@news.chmurka.net...

    > Oj, waść chyba lewą nogą wstałeś z łóżka, albo przez całą noc śnił Ci się
    > zawieszony wybierak ;)
    >
    > Czyżbyś żartu nie zauważył?

    W tym przypadku to był argument ad personam, nie ad meritum, choć może tu
    akurat wyglądało to inaczej. Kolega A. miał nieraz juz zwracaną uwagę na
    swój żenujący styl. Jeszcze może by przeszło, gdyby coś wnosił do dyskusji,
    np. rozwiązanie, wskazówkę, inną podpowiedź... Ale tak nawet nie usiłuje
    próbować sie domyślać, że "a no bo może przecież na pewno" byc może,
    przedpiścy obsunął się palec po klawiaturze, albo nie zauważył zrobionej
    literówki, może jest zmęczony po dniu pracy... nie będę sugerował, jak się
    licytować. Ja np. jestem dyslektykiem, robię przy pisaniu mnóstwo błędów i
    nie zawsze mam siłe i chęć poprawiać je, a przynajmniej, nie wszystkie. Już
    w tym krótkim ustępie zrobiłem ich conajmniej 5-6, i pewnie nie wszystke
    wyłowiłem, po pracy jeste, idę kimać, może rano poprawię. Nie znaczy to, że
    jestem nieukiem, po prostu, palce nie zawsze słuchają.

    PS Co do wybieraka - hmm... jakoś nigdy mi się taki nie przyśnił, zawsze,
    albo był w stanie spoczynku, albo normalnie chodził, łomocząc po swojemu.
    Nawet sygnał zgłoszenia z niuansami podpinania się poszczególnych
    wybieraków, zdarzał się nieraz przyśnić :) Co mnie we śnie po prostu
    dziwiło, że "co to, wrócili do starej centrali? Przecież już była nowa, a tu
    nagle słychać po staremu...", albo śniły mi się, z mojej starej centrali,
    łącza do wyłaczonej już z ruchu centrali miejskiej, które to łącza nadal
    były sprawne i dawało się na nich wybierać, co też mnie dziwiło "tyle czasu
    już minęło od przełaczenia na nową cyfrową centralę, a tu nadal jest
    zasilanie na starych łączach i nawet sygnał wołania się dostaje po wybraniu
    4 cyfr (tyle było wydawane do centrali miejskiej), po kiego wała, skoro nikt
    już z tego nie korzysta i raczej nie skorzysta, dla idei? A wybieranie - ze
    wszelkimi niuansami akustycznymi Strowgera 32AB :) Pentaconta - łoskot
    przekaźników, nawet byłem świadom, że to sen a łoskit idealnie brzmiał jak
    oryginał, może to po części, że trochę w tym pasji? :) Bo nie ukrywam, że
    wziąłbym sobie stojaczek SL-i, WL-i, zrobił 200 numerów (da się, mimo braku
    WG pomiędzy), ciekawe, czy udało by się zrobić wybierak superuniwersalny
    (*), który dało by się zworkowaniem zrobić albo jako SL, albo jako WG, albo
    jako WL, albo jako WLX, albo jako WLZ (kto zgadnie, jaka jest między tymi
    WL-ami różnica?) :) Ja myślę, że dałbym radę opracowac własną elektrykę
    takowego, kompatybilną ze wszystkimi rodzajami wybieraków
    podnosząco-obrotowych, czy to 32AA, czy 32AB, a takie uniwersalne (że AA i
    AB istnieją, robione właśnie zworkowaniem, oparte są o przekaźniki B)

    Na pewno nie do końca, ponieważ WL zwykły ma 3 pary szczotek, WLX 4 pary...
    ale pytanie moje nie tego dotyczyło. Ale myślę, że np. prosta podmiana czy
    to mechaniki, czy płytki z elektryką, załatwiła by sprawę, gdzie wystarczyło
    by przy jednakowej mechanice, zmieniać elektrykę, by dopasować rodzaj
    wybieraka do potrzeb, co oszczędziło by pracy przy fabrycznym kompletowaniu
    układu. Ale, Strowger już jest przeżytkiem, w sensie, ze jego montowanie dla
    usługi powszechnej było by bez sensu (choć ja stawiam na to, że dało by się
    zrobić na upartego działający CID...), bo duchem, jak stary wiarus, może już
    nie huknie z armaty, ale sztukę wojskowości będzie mieć w małym palcu.

    Uff... tyle na razie, pewnie parę baboli przegapiłem, ale sorki, szukać mi
    się nie chce :P :)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.