    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: reduktor szumu analizuje CD krella
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 20 Apr 2019 07:47:07 +0200

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 22:00:09 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Jarku, bodaj u Rydzewskiego w Oscyloskopach z 1982 roku było to
    > opisane. Zabij - po prawie 40 latach nie pamiętam szczegółów.

    Ja tez pamietam taki wzmacniacz mikrofonowy z Re, cos 8 tranzystorow
    rownolegle, ale kolega Ładziak to skrytykował, i sie zacząlem
    zastanawiac.
    W mikrofonie moc sygnału ograniczona, w tym CD akurat lepiej.

    Przy mosfetach na niskiej czestotliwosci to jeszcze mozna mowic
    "podajemy ten sam sygnal na wszystkie wejscia", a przy bipolarnych to
    go dzielimy.

    Chodza mi za to po glowie dwie rzeczy:
    -byc moze przy przelywie pradu w tranzystorze zachodza jakies
    zjawiska, ktore sie poteguja w strukturze i podzial jest sensowny,

    -pamietam jeszcze troche rozdzial dopasowanie opornosci wejsciowej w
    celu zmiejszenia szumow, choc magie mi to przypominalo ... moze
    zamiast dodawac oporniki (szumiace !), dobieramy ilosc tranzystorow

    To musze poszukac.

    J.