  • 131. Data: 2017-09-25 14:19:42
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:
    > W dniu 2017-09-24 o 22:28, HF5BS pisze:
    > [...]
    >
    > Nie chodzi o kwas i sodę, ani o żadne bąbelki, to zupełnie inna bajka.
    > Chodzi o bardzo niewielką ilość jonów sodowych które maskują goryczkę
    > kawy. W czasie komunizmu, kiedy dostępna była tylko podła kawa,
    > desperaci sypali szczyptę soli.
    > A co do "chemii": z całym szacunkiem, Ty też jesteś chemią.

    Woda czysta, destylowana nawet, to też chemia.

  • 132. Data: 2017-09-25 14:26:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak kupujesz w sklepie spożywczym to się nadaje.

    Kupuje w spozywczym/ogolnym, ale ona jest "do żelazka" :-)

    >Jak na stacji benzynowej, do akumulatorow, juz mialbym watpliwosci.
    >Ale jak pisza ze destylowana to powinna byc destylowana.

    Coraz czesciej pisza "dejonizowana" albo "demineralizowana".

    J.

  • 133. Data: 2017-09-25 14:30:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-09-25 o 13:59, J.F. pisze:
    > A oni maja dla herbaty wode okropna
    > http://www.mpwik.wroc.pl/uslugi/uslugi-laboratoryjne
    /parametry-wody/
    > ... a nie potrafie sie dopatrzec czemu :-)
    >
    > Okropnosc polega na tym, ze w filizance osiada duza ilosc brazowego
    > osadu na sciankach, wrecz widac taka błonkę na powierzchni herbaty ..

    Ja już w paru miejscach poeksperymentowałem. Dodanie po zaparzeniu
    odrobiny zimnej wody mineralnej powoduje że tego osadu jest mniej, albo
    i wcale. Nie żeby tak całkiem od razu, ale jak za późno dolejesz to
    jednak się toto paskudztwo pojawi, chociaż i tak łatwiej się to potem z
    kubka czyści.
    Jeszcze pozostaje kwestia smaku - nie każdemu odpowiada.

    Pozdrawiam

    DD

  • 134. Data: 2017-09-25 14:35:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Kupuje w spozywczym/ogolnym, ale ona jest "do żelazka" :-)

    Jesli na półce z proszkami do pranie to moze do żelazka. Ale jest półka z
    woda do picia.

    > Coraz czesciej pisza "dejonizowana" albo "demineralizowana".

    Nie spotkałem się.

  • 135. Data: 2017-09-25 14:36:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:
> [...]
    > kubka czyści.
    > Jeszcze pozostaje kwestia smaku - nie każdemu odpowiada.

    Już lepiej wycisnąć do tej herbaty cytrynę :-)

  • 136. Data: 2017-09-25 14:42:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-09-25 o 14:36, Pszemol pisze:

    > Już lepiej wycisnąć do tej herbaty cytrynę :-)

    Nie mogę :(
    A i chyba nigdy nie lubiłem.
    Ewentualnie wyjątkowo z dodatkiem miodu i/albo soku malinowego w stanach
    tego wymagających, ale i tak od razu organizm mówi żeby jednak innego
    sposobu poszukać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 137. Data: 2017-09-25 14:47:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.09.2017 o 11:55, JaNus pisze:
    [...]
    > A co do "mydlenia", to twardość wody oznacza się przez jej
    > miareczkowanie specjalnym roztworem mydła...

    Zdecydowanie częściej jednak wersenianem :-)

    P.P.

  • 138. Data: 2017-09-25 14:50:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.09.2017 o 09:13, robot pisze:
    [...]
    > A nie da się jakoś taniej tej wody zmiekczyć?

    Po prostu przegotować. Albo metodą wapienno-sodową, robi się tak w
    przemyśle, jest taniej, ale w domu kłopotliwe.

    P.P.

  • 139. Data: 2017-09-25 15:00:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.09.2017 o 14:19, Pszemol pisze:
    [...]
    > Weglanowe, siarczanowe - nieważne w omawianym przypadku.

    Ważne! Jony węglanowe i wodorowęglanowe są bardzo istotne dla ustalenia
    pH wody.

    [...]
    > Oprocz atomu wapnia masz jeszcze wegiel i trzy tleny...

    Nie tyle wyliczają, ile oznaczają miareczkując wersenianem wobec czerni
    eriochromowej T. W konsekwencji oznaczają do kupy wapń z magnezem,
    niejako samo się to "przelicza".

    P.P.

  • 140. Data: 2017-09-25 15:09:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.09.2017 o 15:00, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    >
    > Nie tyle wyliczają, ile oznaczają miareczkując wersenianem wobec czerni
    > eriochromowej T. W konsekwencji oznaczają do kupy wapń z magnezem,

    Policzyłem: 85mg wapnia i 13mg magnezu daje w tym przypadku 267mg CaCO3.
    Podejrzanie dobrze się zgadza ;-)

    P.P.