  • 261. Data: 2017-10-10 11:06:47
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:orh0h4$9gv$...@d...me...
    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> wrote in message
> [...]
    water-to-use-when-making-coffee/

    Tak swoja droga - to nie reaguje bardzo szybko do gipsu, ktory wydaje
    mi sie malo rozpuszczalny .. ale wiki podaje 2.1g/litr wiec wcale nie
    tak malo ... i to w 20C

    >Czy orientujesz się...
    >Czy woda do profesjonalnego parzenia kawy i herbaty jest
    >przygotowywana
    >tak samo, z dodatkiem tych trzech składników do wody
    >demineralizowanej?

    Albo maja to w d* - wazne, zeby maszyna sie nie zapychala, a swoje
    elektrolity to nich ludzie sami dbaja :-)

    J.

  • 262. Data: 2017-10-10 13:43:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    water-to-use-when-making-coffee/

    > Tak swoja droga - to nie reaguje bardzo szybko do gipsu, ktory wydaje
    > mi sie malo rozpuszczalny .. ale wiki podaje 2.1g/litr wiec wcale nie
    > tak malo ... i to w 20C

    No właśnie, ciekawe czy nasz kolega zna ile kazdego z tych trzech
    składników się godaje w gramach na litr wody. Widziałem saszetkę
    przeznaczoną do rozpuszczenia w galonie wody (3.785l) i była bardzo mała,
    na oko połowa wielkości typowej saszetki na prezerwatywę. ;-)

    > Albo maja to w d* - wazne, zeby maszyna sie nie zapychala, a swoje
    > elektrolity to nich ludzie sami dbaja :-)

    Gdyby chodziło o czystosc maszyny to nie dodawaliby specjalnie odmierzonych
    ilosci soli mineralnych tylko robiliby z wody demineralizowanej. Dodają te
    sole bo poprawia to smak otrzymanego gorącego napoju.

  • 263. Data: 2017-10-10 13:54:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-10-10 o 13:43, Pszemol pisze:
> [...]
    > przeznaczoną do rozpuszczenia w galonie wody (3.785l) i była bardzo mała,
    > na oko połowa wielkości typowej saszetki na prezerwatywę. ;-)

    Tego nie trzeba wiedzieć, to trzeba policzyć. Tak na oko, w sumie około
    grama na galon :-)
    Magnezu i wapnia powinno być mniej więcej tyle, ile w kranówie. Cały hit
    polega na nieobecności chlorków.

    P.P.

  • 264. Data: 2017-10-10 14:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >Dodają te
    >sole bo poprawia to smak otrzymanego gorącego napoju.

    Albo te sole sa dla hobbystow, a profesjonalisci maja to w d* :-)

    Musze przyznac, ze kawa na Orlenie dobra, ale ile w tym zaslugi
    wody/minerałów to nie wiem.

    J.

  • 265. Data: 2017-10-10 16:28:12
    Od: b...@g...com

> [...]

    > przeznaczoną do rozpuszczenia w galonie wody (3.785l) i była bardzo mała,
    > na oko połowa wielkości typowej saszetki na prezerwatywę. ;-)

    Ostatnio nawet zerkałem. Wyszło 2g/L tych wszystkich anionów i kationów,
    teraz rzuciłem okiem i widzę swój błąd. Jest dużo mniej
    http://muszynianka.pl/pl/21-sk%C5%82adniki-mineralne
    .html
    bo trza odjąć CO2 i wychodzi 0,5g/L substancji stałych, może ktoś poprawi.

  • 266. Data: 2017-10-18 04:31:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote in message

    > Ale czemu zaraz w dużej ilości? W "dużej ilości" to i w szampanie można
    > się utopić! Ja tam pijam herbatę w ilości jakieś 1/3 szklanki co niecałą
    > godzinę.

    Otóż to.

    > Ale stężenia *czego*?

    Stężenia wszystkiego: cukrów, soli mineralnych.
    Wszystkich tych rzeczy które mogą wpływać na ciśnienie osmotyczne
    między membranami komórkowymi. Tego się ludzie boją.

    > Tytułem próby kupiłem wodę demineralizowaną, oczywiście nie miała atestu
    > spożywczego, więc pamiętać trzeba, że pije się ją na własne ryzyko.

    Nie pisali w jaki sposób demineralizowana?

    > Jednak herbata wychodzi mocniejsza niż z kranówki, bardziej
    > esencjonalna, i aromatyczna. Zaś największą różnicę widać w trzecim
    > parzu: wchodzi nieco tylko mniej "barwny" (smakowo) niż pierwszy z
    > kranowej. A muszę przy tym zaznaczyć, że z kranu mam wodę całkiem
    > przyzwoitą, więc tam, gdzie ona jest kiepska - różnica będzie jeszcze
    > większa.

    Też tak myślę.

    > No ale spożywanie wody demineralizowanej, przeznaczonej do akumulatorów,
    > to jednak pewne ryzyko: niby oczyszczona mocno, ale producent w żaden
    > sposób nie gwarantuje, że nie przeleciało tam coś wrednego, np. (bo ja
    > wiem?) azbest. Wszak z niego da się robić niezłe filtry.

    Raczej odwrócona osmoza.

    > --
    > Powiedzenie oddające ducha Ameryki:
    >
    > "Cokolwiek robisz
    > - rób to dobrze!"

    Nie wiem skąd te pomysły masz o Ameryce :-)

  • 267. Data: 2017-10-18 07:58:37
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-10-18 o 04:31, Pszemol pisze:

    > Otóż to.

    Dodam, że używam termosu, bowiem parzyć jest wygodniej na zapas.
    Oczywiście herbo-smakosze będą kręcić nosem na termos, ale - polecam!
    Przecież gdy się herbatę pija często, to odstawianie całego ceremoniału
    jej parzenia za każdym razem gdy nam się chce jej łyknąć - to jednak
    przesada, i to raczej spora. No, chyba, że ktoś ma pod ręką gejszę, a
    jeszcze lepiej gejsze ;-)

    > Stężenia wszystkiego: cukrów, soli mineralnych.
    > Wszystkich tych rzeczy które mogą wpływać na ciśnienie osmotyczne
    > między membranami komórkowymi. Tego się ludzie boją.

    Znaczy że "wszystkich tych rzeczy"? Bo nie chwytam czego "się ludzie
    boją"...

    > Nie pisali w jaki sposób demineralizowana?

    Nie zawsze jest to zaznaczone, zależy od producenta. Ale myślę, że odkąd
    technika "odwróconej osmozy" osiągnęła pewien poziom, przy którym
    demineralizowanie nią wody jest tańsze, niż destylowanie, to w to drugie
    żaden producent się nie wpieprza.

    > Raczej odwrócona osmoza.

    Ale pewności (najczęściej) nie ma. Natomiast ciekawi mnie, czemu w
    sprzedaży wciąż nie ma takiej "herbacianej" wody, czyli z atestem
    spożywczym, i albo demineralizowanej, albo przywożonej z wysokich Tatr.
    W krajach azjatyckich wodę na herbatę preparuje się bardzo
    pieczołowicie, np. czytałem, że często umieszcza się ją w dębowych
    baryłkach, i zakopuje w ziemi na... kilka lat! - i dopiero gdy
    wy-leżakuje, to uznaje się ją za "właściwą" do sporządzania naparu z
    /camellia sinensis/. No ale pewnie w naszym, unio-jewropesjkim kraju ----
    trudno liczyć na duży popyt na taką "specjalną", miękką wodę.

    > Nie wiem skąd te pomysły masz o Ameryce :-)

    Przytaczam powiedzenie, z którym zetknąłem się, jako z amerykańskim, ale
    czy ono naprawdę jest tam popularne, to pewności nie mam. Ja rozumiem je
    w taki sposób, że nawet gdy los zrządził, iż przyszło nam pracować jako
    śmieciarz, to i do tej pracy powinniśmy przykładać się ze wszystkich
    sił, tak, jakby się walczyło na olimpiadzie o to, żeby zostać
    "najlepszym śmieciarzem na świecie"...

    --
    Zamiast motto:
    herbaciano-muzyczny kawałek: tiny.pl/gqv94