  • 51. Data: 2017-09-23 18:54:00
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:ag3jl0rntsbf$.1puxcx9ifdudd.dlg@40tude.net...

    > A poniewaz taka woda jest niezdrowa, to w zestawie znajdziesz
    > jonizator/mineralizator.

    To już zależy jakiego maga słuchasz - są tacy przekonywacze
    co to sprzedają destylatory, i wtedy stają na głowie aby obrzydzić
    Ci wodę wodociągową, rzeczną czy z jezior i wmówić że aby
    być zdrowy, młody i piękny musisz pić tylko wodę destylowaną.
    Inni znowu będą się zapierać nogami i rękami że woda destylowana
    wyrzre Ci dziury w żołądku bo jest pozbawiona minerałów, i że
    pijąc taką wodę rozpuścisz sobie kości i wypłuczesz z nich "wapno" :-)

  • 52. Data: 2017-09-23 18:55:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    0gpd-gratis-07-i6945170997.html

    > Ale gdzie te promienie FIR tam sa i o to jest ?
    >
    > Bo w rehabilitacji stosuje sie IR, czasem laserowe ... i chyba jakos
    > podobnie pisza :-)

    W rehabilitacji chodzi o miejscowe podgrzewanie, bo przecież
    IR to ciepło... ale IR/FIR/LASER to takie bardziej naukowo brzmiące
    i można od razu więcej skasować biedaka w potrzebie.

  • 53. Data: 2017-09-23 18:57:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 11:51:13 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Traci je już w czasie gotowania dużo wcześniej...
    > Woda o 40C ma dużo mniej gazów niż woda o temperaturze 20C.

    Nie wiem o co chodzi, ale intensywne szumienie w czajniku jest pod
    koniec gotowania, wiec raczej 80-90 C.

    J.

  • 54. Data: 2017-09-23 18:58:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 23.09.2017 o 18:43, Pszemol pisze:
    [...]
    > Twarda woda, czyli taka o wysokim pH, daje herbatę o ciemnym,
    > bardziej brązowym kolorze.
    > Miękka woda, czyli o pH 7, daje herbatę o jasnym, bardziej czerwonym
    > kolorze.

    pH i twardość to różne pojęcia.
    Pierwsze dotyczy jonów wodorowych (tak naprawdę hydroniowych, ale nie
    czepiajmy się), drugie głównie wapniowych i magnezowych.

    "Ale uchroń nas od pogardy
    i od nienawiści, Panie"

    P.P.

  • 55. Data: 2017-09-23 19:05:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 23.09.2017 o 18:46, Pszemol pisze:
    > "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> wrote in message
    >
    > Lubię tą gorzkość i cierpkość garbników w mocnej herbacie :-))

    I masz do tego święte prawo :-)

    > Co to za reakcje? Napiszesz więcej?

    Hasło brzmi: reakcja Maillarda, generalnie jest to reakcja związków
    aminowych, na przykład aminokwasów, z cukrami. Następująca w kolejnych
    etapach degradacja produktów prowadzi do powstania związków zapachowych.
    Ale o tym parę grubych książek jest...

    P.P.

  • 56. Data: 2017-09-23 19:06:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 23.09.2017 o 18:55, Pszemol pisze:
    {...]
    > W rehabilitacji chodzi o miejscowe podgrzewanie, bo przecież
    > IR to ciepło... ale IR/FIR/LASER to takie bardziej naukowo brzmiące
    > i można od razu więcej skasować biedaka w potrzebie.

    Proponuję dodatkowo użyć słowa "kwantowe" ;-)

    P.P.

  • 57. Data: 2017-09-23 19:18:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 19:06:42 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > W dniu 23.09.2017 o 18:55, Pszemol pisze:
    > {...]
    >
    > Proponuję dodatkowo użyć słowa "kwantowe" ;-)

    Biorac pod uwage ze laser ... bardzo na miejscu :-)

    Ale naprawde sie uzywa. Poobnie jak magnetyzerow (nie takich do wody)

    J.

  • 58. Data: 2017-09-23 19:32:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Biorac pod uwage ze laser ... bardzo na miejscu :-)
    >
    > Ale naprawde sie uzywa.
    > Poobnie jak magnetyzerow (nie takich do wody)

    My wierzymy że się używa. Przecież chiropraktor to oszołom.

  • 59. Data: 2017-09-23 19:36:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Pierwsze dotyczy jonów wodorowych (tak naprawdę hydroniowych,
    > ale nie czepiajmy się), drugie głównie wapniowych i magnezowych.

    Doskonale sobie z tego zdaję sprawę, ale jedno się z drugiego wynika.
    Woda twarda ma własności buforujące CO2 a więc utrzymuje pH na
    wysokim poziomie 8 i więcej. Woda destylowana bez rozpuszczonego
    CO2 będzie mieć pH 7 ale w praktyce, z dostępem do powietrza
    i zawartego w powietrzu CO2 będzie mieć ph niższe, może 6,5, może 6.
    Barwniki herbaty, tak jak papierek lakmusowy, reagują na pH:
    w niskim pH będą jasno czerwone, w wysokim pH będą buro brązowe.
    To samo barwniki czerwonej kapusty lub buraków. Reagują na pH.
    Dlatego wkrapiasz do zmielonych buraczków trochę soku z cytryny
    aby rozjaśnić je i zrobić bardziej czerwone.

  • 60. Data: 2017-09-23 19:37:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I masz do tego święte prawo :-)

    :-)))

> [...]
    > aminowych, na przykład aminokwasów, z cukrami. Następująca w kolejnych
    > etapach degradacja produktów prowadzi do powstania związków zapachowych.

    Przy parzeniu herbaty mamy to samo co przy pieczeniu chleba
    i smażeniu naleśników??