    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rekordowa Tesla
    Date: Sun, 19 Aug 2018 19:38:05 +0200

    W dniu 2018-08-19 o 00:10, J.F. pisze:

    > Ciekawe ... za prad zaplacono z gory, czy ta promocja okazala sie
    > kosztowna. A moze Tesla liczyla na zyski z serwisu ... hm,
    > po 6 centow, to zaplacili 18k$, ciekawe na co ... opony chyba nie az
    > tyle ?

    W Tesli za prąd płaci się z góry i z dołu jednocześnie - przynajmniej u
    nas :-) Kupując ją płacisz tyle, że na dwa wcielenia starczyłoby na
    benzynę :-D Do tego płacisz za ładowanie bo Tesla zrezygnowała ponoć z
    darmowych stacji (u nas). Do tego prąd jest droższy niż w USA więc koszt
    ładowania pewnie wyższy niż tankowania.

    Zaciekawiło mnie wyliczenie śladu węglowego dla Tesli. Kiedyś gdzieś
    wyczytałem, że wyprodukowanie zestawu akumulatorów do jakiegoś elektryka
    to 27 ton CO2 do atmosfery (o koszcie węglowym utylizacji nie
    wspomniano). Tymczasem w artykule taki drobiazg pominięto.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek