  • 1. Data: 2012-12-08 22:35:23
    Temat: router na "malutkim" PC
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Witam,

    Czy da się sensownie złozyć PC-ta który:
    -będzie obsługiwać modem LTE na USB w trybie IP (nie jako emulacja modemu)
    -będzie działać jako domowy gateway do Internetu.
    -będzie pobierać mało prądu
    -będzie cichy
    -będzie mały
    -będzie niedrogi

    Do tej pory liczyłem że podepnę modem do Mikrotika, ale strasznie obcina
    mi dostępne pasmo (download spada z 70Mb/s do 4Mb/s)
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-12-08 22:55:31
    Temat: Re: router na "malutkim" PC
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 08.12.2012 22:35, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    >
    > Do tej pory liczyłem że podepnę modem do Mikrotika, ale strasznie obcina
    > mi dostępne pasmo (download spada z 70Mb/s do 4Mb/s)
    za 120zł kupisz router TP linka który będzie działał z modemem na aero2,
    więc pewnie z LTE też...
    chyba najtaniej to zrobisz na małym starym laptopie bez baterii i
    padniętym ekranie. Ale czemu nie router?

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-12-08 23:06:04
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    ToMasz pisze:

    > chyba najtaniej to zrobisz na małym starym laptopie bez baterii i
    > padniętym ekranie. Ale czemu nie router?

    Problem w tym że ""modemy" LTE np. ZTE MF 821 zdecydowanie lepiej chodzą
    w trybie DirectIP (tzn. emulują kartę sieciową). Chyba tylko w tym
    trybie można uzyskać coś więcej niż kilka Mb/s. Mierzyłem prędkość (w
    Windows 7) transferu modemu LTE skonfigurowanego do połączenia przez PPP
    i było to około 4Mb/s. Ten sam modem, w tym samym miejscu ale użyty w
    trybie karty sieciowej - kilkadziesiąt Mb/s.

    Problem w tym, że zdecydowana większość routerów używa modemów w trybie
    PPP. Znalazłem jednak informację że jest taki router Dovado Tiny, który
    pracuje właśnie w trybie DirectIP i nie wnosi ograniczeń jakie są przy
    PPP. Router jest dostępny nawet na allegro (419 zł), w komentarzach
    informacja o "wyciąganiu" 70Mb/s.
    Wydaje się, że chyba trzeba będzie odżałować i wydać te 4 paczki. Mam
    jedynie nadzieję że da się ten router ustawić w tryb wyłącznie bridge,
    bez NAT.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-12-09 17:00:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-08 23:06, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > Wydaje się, że chyba trzeba będzie odżałować i wydać te 4 paczki. Mam
    > jedynie nadzieję że da się ten router ustawić w tryb wyłącznie bridge,
    Za 400zł to kupisz też "terminal" będący komputerem x86, np:
    http://allegro.pl/terminal-hp-5720-via-1ghz-512mb-51
    2mb-win-xp-embed-i2825452716.html
    Podany pobór prądu - 40W to ma jego zasilacz moc maksymalną, realnie
    pobiera 18-22W podczas pracy.
    Pamięć Flash: 512 MB - jest widziana jako dysk twardy, jakbyś dobrze
    pokombinował, to system się powinien na to zmieścić spokojnie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-12-09 17:52:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-09 17:00, BartekK wrote:
    [.....]
    > Pamięć Flash: 512 MB - jest widziana jako dysk twardy, jakbyś dobrze
    > pokombinował, to system się powinien na to zmieścić spokojnie.
    Pokombinował? Pokombinować to trzeba gdyby było dostępne 5MB. :-D 50MB
    to pełna wolność. A 512? :-D Patrz OpenWRT. Aczkolwiek tej dystrybucji
    na router zrobiony z peceta to chyba nie ma w formie gotowca.

  • 6. Data: 2012-12-09 19:07:03
    Temat: Re: router na "malutkim" PC [OT]
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    JDX pisze:
    > On 2012-12-09 17:00, BartekK wrote:
    > [.....]

    Czy ktoś jeszcze widzi post BartkaK? Ja mam subskrypcję z
    news.neostrada.pl i nie widzę jego odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2012-12-09 23:37:35
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Czy ktoś jeszcze widzi post BartkaK? Ja mam subskrypcję z
    > news.neostrada.pl i nie widzę jego odpowiedzi.

    Tez nie widze (news.atman.pl).

    Modem LTE spokojnie pojdzie na OpenWrt,
    ale rozumiem, ze glownym problemem jest szybkosc polaczenia.
    Nie wiem czy ograniczeniem (poza trybem pracy modemu)
    jest tu rowniez szybkosc procesora (np. w routerze)-
    - tak czy siak zajrzyj tu:

    OpenWrt - połączenie NDIS
    http://eko.one.pl/?p=openwrt-ndis

  • 8. Data: 2012-12-09 23:53:29
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 09 Dec 2012 19:07:03 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Czy ktoś jeszcze widzi post BartkaK? Ja mam subskrypcję z
    > news.neostrada.pl i nie widzę jego odpowiedzi.

    Na news.task.gda.pl widac.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2012-12-10 11:34:59
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On 2012-12-08 22:35, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    >
    > Do tej pory liczyłem że podepnę modem do Mikrotika, ale strasznie obcina
    > mi dostępne pasmo (download spada z 70Mb/s do 4Mb/s)

    Moze Raspberry PI? Nie szumi, miesiecznie wciaga 3zl pradu, dziala na
    nim debian...mozna duzo z niego wycisnac.

    --
    tyran

  • 10. Data: 2012-12-10 15:06:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-10 11:34, Użytkownik tyran napisał:

    > Moze Raspberry PI? Nie szumi, miesiecznie wciaga 3zl pradu, dziala na
    > nim debian...mozna duzo z niego wycisnac.

    Tyle że ma chyba troszkę za mało gniazd sieciowych.