  • 21. Data: 2012-12-13 14:09:58
    Temat: Re: router na "malutkim" PC
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On 2012-12-11 17:13, Piotr Rezmer wrote:

    > Moim zdaniem, urządzenie ciekawe: 256MB, CPU 700MHz, zużycie 3,5W. Takie
    > ciasteczko. Cena widzę że około 190 zł. Fakt że 2 x FE/GE byłoby mile
    > widziane, tak pozostaje jedynie router na patyku. No i przydałby się do
    > kompletu moduł WLAN.

    Ja osoboscie mam dwa RPI .. jedne uzywany jako MediaCenter (OpenELEC lub
    RaspBMC), drugi pelni role serwera (apache + php do tego wpiety dysk
    3.5cala 500GB .. wszystko w sieci z NASem WD 2x1TB w mirrorze).
    Generalnie RPI ma dwa USB wiec za pomoca HUB-a mozna dostawiac LAN, WIFI
    czy dyski. Jak ktos lubi dlubac sie przy serwerkach .. polecam.
    To co wyzej wczesniej uruchomione bylo na Routerze TPLink 1043ND z
    OpenWRT .. owszem dzialalo .. ale to nie to samo.

    aha RPI kreci sie bez utraty gwarancji na 1GHz za pomoca wbudowanego
    przed "producenta" softu.

    pzdr.

    --
    tyran

  • 22. Data: 2012-12-14 18:43:14
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Przeszperaj dx.com. Wersję wpinana po HDMI do TV i zasilana z jego USB
    > możesz dostać za 50-60USD. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby sterowac
    > tym pilotem po BT.

    Za 83$ z gratis wysyłką komplet z 3w1 - airmouse/pilot/qwerty czyli
    wszystko co potrzeba i w dodatku z dobrymi recenzjami w sieci tego
    kontrolera - airmouse działa nieoczekiwanie precyzyjnie.

  • 23. Data: 2012-12-16 03:20:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    RadoslawF wrote in <news:ka7t03$t7k$1@node2.news.atman.pl>
    > Majątek zrobi producent takich zabawek który zacznie myśleć i zamiast
    > miniaturki peceta dostarczy kompletny system multimedialny sterowany
    > pilotem a nie myszką i klawiaturą.

    GoClever Android BOX 500
    www.goclever.pl/pl/pl/android_box_500
    Mam nawet cos takiego pod telewizorem, kupione za 200zl na Gumtree :)

    Swoja droga, XBMC dla Androida:
    http://xbmc.org/natethomas/2012/12/02/xbmc-12-frodo-
    beta-2-now-with-android
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 24. Data: 2012-12-16 14:49:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-11, o godz. 20:34:47
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > O ile sterowanie pilotem jak się zaprę to sprzętowo dorobię do
    > większości oferowanych urządzeń to problemu z oprogramowaniem
    > to sterowanie wykorzystującym tak łatwo nie przeskoczę.
    > W wielu przypadkach musiał bym sam pisać program do odgrywania
    > filmów, muzyki czy jeszcze czegoś korzystający z tego sterowania.
    > Programistą nie jestem więc spokojnie czekam na dedykowane
    > oprogramowania do takich rozwiązań.

    Nie musisz nic pisać. Przejrzyj sobie na dx.comn sekcję Android HD
    Players. Ni musisz czekać. ;-)

    Zdrówko

  • 25. Data: 2012-12-17 00:12:43
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > kompletu moduł WLAN.
    >
    > PS: Ciekawe kiedy pojawi się wersja na szynę do szafy zasilającej :)

    Za te same pieniądze masz router Netgear WNR3500L (v2), na którym
    instalujesz Tomato i masz 4 porty gigabitowe LAN, WiFi N300, na USB
    podpinasz modem jaki Ci potrzeba i jeszcze dużo więcej. Tomato to jest
    Debian.

  • 26. Data: 2012-12-17 09:13:36
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Poldek pisze:

> [...]
    > instalujesz Tomato i masz 4 porty gigabitowe LAN, WiFi N300, na USB
    > podpinasz modem jaki Ci potrzeba i jeszcze dużo więcej. Tomato to jest

    Jako router, owszem wystarczą platformy z routerów SOHO. Nawet Mikrotik
    stał się tak tani, że chyba dziś jest najlepszym rozwiązaniem jako
    router. Jednak jeśli potrzebujesz platformy w wyjściem grafiki to
    Raspberry Pi jest wartym rozważenia rozwiązaniem.

    Nawiązując jeszcze do przyczyny utworzenia wątku, dodam że po
    wyczyszczeniu Mikrotika (no-default) uzyskałem dużo lepsze wyniki:

    ponad 20Mb/s down, 1,3 Mb/s up- pomiar bez podłączonej anteny
    zewnętrznej wewnątrz budynku w miejscowości gdzie według mapy Plusa nie
    mam zasięgu LTE nawet na zewnątrz budynków.

    --
    pozdrawiam
    Piotr