  • Data: 2019-09-20 12:04:27
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
    >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    >milimetr, nikt się nie przejmie.

    Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
    potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
    metry ...

    >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
    >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
    >odpowiedniej temperatury.
    >Ale zimą też trzeba tory kłaść-

    Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow
    25 C.

    >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.

    No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
    kurcza ?

    >Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
    >długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.

    Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    proste nie moga byc zbyt dlugie.
    kilometr do dwoch.
    I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
    cieplna ?

    J.