  • Data: 2015-12-02 20:39:07
    Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-02 o 18:13, yabba pisze:
    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
    > bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty
    > gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.

    Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
    Nie mówię o "ręcznym", bo ostatnio bywają wynalazki elektryczne, których
    nie da się uruchomić w czasie jazdy :(

    Można jeszcze kluczykiem wyłączyć silnik, ale:
    1/ w takim Lexusie może już nie być kluczyka
    2/ niektóre "hamerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy

    Wieloma autami jeździłem, ale w żadnym nie spotkałem blokady
    przesunięcia na N w czasie jazdy - i dotyczy to różnych aut i skrzyń,
    począwszy od "klawiszowych" z lat 50-tych, przez skrzynie
    zmechanizowane, do dwusprzęgłowych i CVT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam