-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <n3fhmc$puo$1@node1.news.atman.pl> <n3fsar$586$1@adenine.netfront.net>
<1...@m...org>
<a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
Date: Thu, 3 Dec 2015 12:56:20 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 151203-0, 03.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 63
Message-ID: <56602d04$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1449143557 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22829 89.72.242.154:3145
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573345
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:n3nhcq$812$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2015-12-02 o 18:13, yabba pisze:
>> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
>> news:almarsoft.5291128831430116574@news.neostrada.pl
...
>>> On Tue, 1 Dec 2015 10:17:30 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>>>> W klasycznym automacie z konwerterem można zniszczyć tarczki. Z
>>> reguły
>>>> skrzynia wtedy wyje jak oszalała.
>>>> Większość (chyba wszystkie mi znane) instrukcje obsługi zabraniają
>>>> holowania samochodu z takimi automatami powyżej pewnej prędkości -
>>> od
>>>> ok. 20 km/h do 40 mil/h, a i tak bywają ograniczenia
>>> odległości/czasu.
>>>
>>> Ja to zrobiłem jako test po tym sławnym wypadku lexusa w Ameryce,
>>> gdzie cała rodzina zginęła bo nie wiedzieli co zrobić gdy im gaz się
>>> zablokował.
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I
>>>
>>
>>
>> Ten Lexus mógł mieć "mądrą" skrzynię, która w trosce o swoje
>> bezpieczeństwo nie pozwalała na przełączenie na N, gdy jest wciśnięty
>> gaz i samochód porusza się szybciej niż np. 40 km/h.
>>
>
> Ale chyba skrzynia nie wyłącza wtedy hamulca zasadniczego?
To raczej niemożliwe. Ale w silnikach benzynowych wolnossących przy otwartej
przepustnicy może słabo działać wspomaganie hamulców. Kierowca mógł się
zdziwić, że ma twardy pedał i prawie nie ma hamowania. Albo starał się
hamować cały czas delikatnie i zagotowal hamulce.
> Nie mówię o "ręcznym", bo ostatnio bywają wynalazki elektryczne, których
> nie da się uruchomić w czasie jazdy :(
Nie żartuj, naprawdę nie można hamować elektrycznym rećznycm w czasie jazdy?
To jak w tych samochodach jest realizowany hamulec awaryjny?
>
> Można jeszcze kluczykiem wyłączyć silnik, ale:
> 1/ w takim Lexusie może już nie być kluczyka
> 2/ niektóre "hamerykany" blokują stacyjkę w czasie jazdy
Mają blokadę przekręcenia kluczyka uzależnioną od prędkości?
>
> Wieloma autami jeździłem, ale w żadnym nie spotkałem blokady przesunięcia
> na N w czasie jazdy - i dotyczy to różnych aut i skrzyń, począwszy od
> "klawiszowych" z lat 50-tych, przez skrzynie zmechanizowane, do
> dwusprzęgłowych i CVT.
Dla mnie też pierwszym odruchem byłoby wrzucenie na N. Ale dopuszczam
sytuację, że sterownik silnika i skrzyni zaczął świrować i przestał
realizować polecenia kierowcy.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.15 12:58 yabba
- 03.12.15 13:05 yabba
- 03.12.15 13:25 J.F.
- 03.12.15 13:39 yabba
- 03.12.15 19:32 Irokez
- 04.12.15 19:24 Mateusz Bogusz
- 04.12.15 23:08 Marek
- 05.12.15 07:31 Shrek
- 05.12.15 12:34 yabba
- 05.12.15 12:41 yabba
- 05.12.15 14:48 Shrek
- 05.12.15 15:19 Tomasz Pyra
- 05.12.15 15:22 Tomasz Pyra
- 05.12.15 17:18 Shrek
- 05.12.15 17:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=