eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysłabnie bez rury dolotowej › Re: słabnie bez rury dolotowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: megrimsES <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: słabnie bez rury dolotowej
    Date: Sun, 20 Jul 2014 11:52:34 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <lqg73h$noi$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <X...@l...net>
    <16o23y7g1ligc$.1v2p4xx7nftf4$.dlg@40tude.net>
    <53cb6b99$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 19.red-83-32-40.dynamicip.rima-tde.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1405853622 24338 83.32.40.19 (20 Jul 2014 10:53:42
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Jul 2014 10:53:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <53cb6b99$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 140719-1, 07/19/2014), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539231
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-07-20 09:11, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2014-07-20 08:14, Jacek Maciejewski pisze:
    >> Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:25:03 +0200, PiteR napisał(a):
    >>
    >>> Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?
    >>
    >> Zdawało ci się. Kilka % różnicy mocy jest nie do wyczucia. A poza tym,
    >> moc
    >> powinna wzrosnąć. No, chyba że komputer w twoim aucie wyczuwszy brak
    >> elementów dolotu wrzucił jakiś bezpieczny tryb eksploatacji.
    >
    > Tak, zapewne dlatego opracowywanie układów dolotowych jest dosc
    > skomplikowane (ścislej: dolotowo/wydechowych, przy założonym pokryciu
    > faz rozrządu oraz oczekiwanym zakresie obrotów efektywnych uwzględniając
    > odbicia na katalizatorze, bo to praktycznie jeden uklad).
    > A przeciez wystarczy zastosowac nic i za darmo jest MOC.
    > Ech, ludzie, ludzie.
    >
    Większość ludzi uważa, że tzw barany stosowane w autach wyczynowych
    są używane ze względów estetycznych - ładnie wyglądają.

    http://imagizer.imageshack.us/a/img811/1523/3lq6.jpg

    A nie z powodów zestrojenia czasów potrzebnych aby spaliny z tłoka
    przeszły do rury wydechowej. Czyli aby z poszczególnych tłoków spaliny
    w równych odstępach czasu dostawały się do wydechu (równoległosciowy
    kolektor wydechowy).

    Ogólnie to cały układ jest zaprojektowany i policzony.
    Aby pogodzić osiągi z dźwiękiem to inżynierowie z AMG w C63
    pracowali latami.

    Ale pomysł, aby ujebać wydech przy samym silniku podoba mi się ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: