    From: EdiM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: softstart dla zasilaczy impulsowych ?
    Date: Sat, 18 Nov 2017 19:03:45 +0100

    W dniu 18.11.2017 o 17:17, sundayman pisze:
    > Drodzy koledzy (koleżanki to chyba tu nie ma żadnej ??) - taki problem mam;
    >
    > Jest sobie podłączone do listwy zasilającej 230V 10 zasilaczy - takich
    > "wtyczkowych" przetwornic z wyjściem 5v 1.5A.
    > Te zasilacze ładują jakieś tam małe urządzonka - ale to mniej ważne.
    >
    > Rzecz w tym, że ta cała listwa załączana jest do sieci 230V przez triak.
    > No i chociaż "nominalnie" całość pobiera stosunkowo niedużą moc
    > (powiedzmy niecałe 100W przy max. obciążeniu zasilaczy), to podczas
    > podłączania tej listwy do sieci następuje znacznie większy "pik" prądowy.

> [...]

    Skoro triak teoretycznie wytrzymuje i nie spodziewasz się innych
    problemów, to po co kombinować? Tym bardziej, że włączasz w zerze. To
    nie jest jakaś duża moc, ani dużo zasilaczy.

    Prosty softstart to rezystor drutowy szeregowo, który jest zwierany za
    pomocą przekaźnika zasilanego przykładowo z tego zasilacza.
    EM