  • Data: 2017-11-19 14:01:52
    Temat: Re: softstart dla zasilaczy impulsowych ?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:oupmf8$8s7$1@node1.news.atman.pl...
    > Drodzy koledzy (koleżanki to chyba tu nie ma żadnej ??) - taki problem
    > mam;
    >
    > Jest sobie podłączone do listwy zasilającej 230V 10 zasilaczy - takich
    > "wtyczkowych" przetwornic z wyjściem 5v 1.5A.
    > Te zasilacze ładują jakieś tam małe urządzonka - ale to mniej ważne.
    >
    > Rzecz w tym, że ta cała listwa załączana jest do sieci 230V przez triak.
    > No i chociaż "nominalnie" całość pobiera stosunkowo niedużą moc (powiedzmy
    > niecałe 100W przy max. obciążeniu zasilaczy), to podczas podłączania tej
    > listwy do sieci następuje znacznie większy "pik" prądowy.
> [...]

    Hej, aby to za proste nie było, to pomyślałem, ze może by sobie to
    skomplikować i zrobić tak?
    Dołożyć triaków, po jednym na punkt zasilający, ale nie odpalać ich razem,
    tylko co okres kolejny, zwyczajnie, po chamsku, bez certolenia się z
    ułożeniem tego w momencie okresu, zyskało by się primo, rozłożenie udaru w
    czasie, sekundo, nawet w razie draki i upalenia jakiegoś triaka, pozostałe
    mają szansę nadal funkcjonować normalnie i realizować zadanie. 10
    zasilaczy - 10 okresów, razem śjakieś 0.2 sekundy... czy czas załączania
    jest szczególnie istotny, zeby wszystkie odpaliły naraz, czy można to sobie
    rozsunąć? Czy 0.2 sekundy to za długo i "To se ne da pane Havranek"?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.