  • Data: 2018-01-10 08:45:54
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem w tym, że te dostępne dla amatorów aparaty nie zrobią zeza w związku z czym
    > nawet dla tego Sony (oczka 3cm od siebie), najmniejsza odległość to jakieś pół
    metra.
    > Korygowanie paralaksy jest ręczne i dość ograniczone.

    Jak nie można kręcić obiektywami na boki to jeszcze dodatkowy problem przy
    filmowaniu z bliska. Ja sobie na szynie mogę kręcić i inaczej ustawiam na
    krajobraz, a inaczej na coś bliższego. Generalnie jak coś kręcę, to staram się
    zdecydować co jest głównym elementem i na to nakierowuję aparaty. Efekt jest
    dużo lepszy niż przy ustawieniu 'na sztywno', szczególnie tak do 5m.

    > Dzieki, jak mnie syn przydusi abym wyjął projektor to postaram się pamiętać :)

    To jeszcze weź sobie http://www97.zippyshare.com/v/Zh7YDTb8/file.html
    Wystawiłem tam film z Kotoru z twierdzy. Ja używam od oglądania programu bino z
    bino3d.org. Film jest osobno lewy i prawy, do tego jest skrypt do odpalenia pod
    linuxem. Pod windowsem można wczytać w bino oba strumienie ręcznie albo przeobic
    na bat-a. No i nie wiem który jest który i trzeba sobie odpowiednio ustawić w
    programie lub tv. Ja mam w tv przełącznik l/p więc jak mi coś nie gra z tym 3d,
    to przełączam i zwykle jest już ok.
    To było robione z dwóch aparatów równocześnie na szynie +-12cm bazy. Moim
    zdaniem efekt 3d sięga w porywach na kilkadziesiąt metrów. Np na górach po
    drugiej stronie zatoki jest już płasko.

    > Też byłem sceptyczny, ale nie wygląda to wcale źle :)

    > To Fuji robi fatalne filmy. One się ledwo dają oglądać. Nie wiem, może mam coś
    > spieprzone, ale mają podbite nasycenie, kontrast, złe kolory. Wyglądają prawie jak
    > pierwszych komórek. Zdjęcia nie powalają ale dają się oglądać bez większych
    > zastrzeżeń. Sony kupiłem głownie przez te filmy (no i to, ze trafiła mi się okazja)

    tego się właśnie obawiałem, bo miałem w rękach ze dwa aparaty fuji i oba robiły
    koszmarne filmy, więc jak widać nie wyłamują się z normy tym modelem...

    cóż, wszędzie te kompromisy :)
    pozdrawiam Krzysiek