    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 10 Jan 2017 10:09:04 -0800 (PST)
    Subject: Re: sukces w zjednoczeniu
    From: fir <p...@g...com>

    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:

> [...]
    > ktora jakby psuje przestrzenny uporzadkowany flow programu,
    > zamieniajac go na zalezny od jakby bardziej 'temporalnego'
    > stanu) - bylo o tym pisane ale szczerze mowiac nie wiem czy
    > cos wymusza ten styl pisania
    >
    > moga za to podac konkretny przyklad takiej zmiennej (moze
    > sie przyda do rozkminy co z tym zrobic) konkretnie byla to
    > zminna unsigned background_color w moim frameworku; polaga to na tym ze ta wartosc
    koloru byla wykorzystywana do
    > czyszczenie akranu zanim cokolwiek na nim zostanie narysowane - poniewaz dolaczalem
    rozne testowe kody do rysowania w jedym miejscu (np najpierw mialybybyc na to
    rysowane jakies samoloty ktore najlepiej wygladaly na
    > zielonym tle, pozniej dorysowane jakies roboty ktore lepiej wygladaly na zoltym )
    to ustawianie tego bacground_color
    > mialo miejsce w kilku miejscach kodu (ciezko znalezc gdzie)
    > choc i tak dzialal tylko ostatni - i to wlasnie stanowilo ten znany problem
    >
    > nie jestem pewien czy znam jakies inne przypadki uzywania
    > przeze mnie tego typu "zmiennej pomocniczej" (ciegle nie jestem pewien czy to dobra
    nazwa ale nie znam jakos dobrej)
    > jesli jakies znam to są one chyba dokladnie analogiczne
    > (zamiast koloru tla moglo to byc wartosc sleep albo tekst
    > na belce - ktore tez wygodniej bylo nadpisac lokalnie niz
    > poprawiac w jednym punkcie)
    >
    > dokladni enie wiem tez co o tym sądzic - bo tutaj te przypadki akurat koreluja z
    niedbalym kodowaniem dla
    > wygody .. wiec mogloby wygladac ze w poprawnym kodowaniu byc moze tego problemu by
    nie bylo.. jak by mozna wyeliminowac ten problem - zasadniczo mozna by dorobic
    > funkcje SetBacgroundColor() ktora uniemozliwila by wywolanie jej dwa razy w jednej
    ramce - nie jestem jednak pewien co o tym sadzic jako ze nie wyglada to chyba
    > na ciegle pelne rozpracowanie logiczne danego zagadnienia
    >
    > moze napisze cos wiecej pozniej jesli cos przyjdzie mi do glowy

    w kazdym razie moge dodac ze faktycznie pokrywa sie to z tym co kolega pisze i dosyc
    dobrze uchwycone to ze w tym przypadku charakterystyczne są te kopie 'oryginalu'
    ktore moga sie z nim niejako rozmijac i to czasem w kilku miejscach

    logiczne - jesli sie zastanowic - mozna zauwazyc ze
    oryginalem bylby to background color ten ktory leci
    do blittera raz na ramke - i tak naprawde 'przez
    wiekszosc czasu' to bacground_color nie istnieje,
    tym samym te kopie to nie sa nawet kopie

    wyglada na to ze mozna by sobie probowac poradzic z
    tym na dwa sposoby - 1) usunac ta zmienna at all i
    pamietac moze ze to jest tylko jakis tam sygnal dla
    cleara/blittera [czyli inaczej mowiac przemyslec
    chyb ajakis ogolny design] 2) zrobic to zmienna
    ktora robilaby za ustalony kolor ramki tylko moze
    faktycznie obudowac to w jakies funkcje ktore
    kontrolowaly by zmiany tego (bo uzycie musialoby byc
    chyba scisle limitowane np: jesli kod odczytal ta wartosc
    w danej ramce to mogloby znaczyc ze nie mozna juz jej zapisac w tej ramce; jelsi kod
    zapisal ja raz to znaczy ze nie moza juz jej zapisac drugi raz w tej samej ramce itd)

    to chyba nadal nie rozwiazuje w ogolnosci problemu tego rodzaju zmiennych ale jest
    chyba jakims czesciowym wglądem w temat - przede wszystkim nalezaloby ustalic czy sa
    w tym temacie jakies przypadki ktore nie wpisuja sie w ten scenariusz (czy tez
    wszystkie sa tego wlasnie typu)..
    moze z czasem jak cos zauwaze to dopowiem