    From: SnCu <t...@e...ca>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Date: Wed, 21 Jun 2017 01:53:31 +0200

    W dniu 2017-06-20 o 20:52, ToMasz pisze:

    > Oczywiście używane w nim są
    > ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
    > albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
    > Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.

    Moim zdaniem ogniwa bezpośrednie (kwasowo-ołowiowe, niklowo-kadmowe,
    litowo-jonowe i inne) nie są przyszłością właśnie ze względu na to, że w
    razie fizycznego uszkodzenia ogniwa powstaje zwarcie często jeszcze
    samonapędzające.

    Przyszłością moim zdaniem są ogniwa paliwowe, gdzie energia
    przechowywana np. w spirytusie jest mniej podatna na niekontrolowane
    uwolnienie niż w ogniwach bezpośrednich.

    Nawet czytałem, że niemiecka marynarka wojenna ma łódź podwodną na
    ogniwa paliwowe, która przewyższa parametrami eksploatacyjnymi łodzie
    atomowe, przede wszystkim dlatego, że jest od nich kilka razy mniejsza.

    Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena (dużo
    metali szlachetnych itp.) i tego nie udaje się przezwyciężyć od
    kilkudziesięciu lat.