-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: SnCu <t...@e...ca>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Date: Wed, 21 Jun 2017 01:53:31 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 23
Message-ID: <oiccht$uu$1@node2.news.atman.pl>
References: <oibqmh$88s$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1498002813 990 31.178.46.73 (20 Jun 2017 23:53:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Jun 2017 23:53:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.0
In-Reply-To: <oibqmh$88s$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719411
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-06-20 o 20:52, ToMasz pisze:
> Oczywiście używane w nim są
> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
Moim zdaniem ogniwa bezpośrednie (kwasowo-ołowiowe, niklowo-kadmowe,
litowo-jonowe i inne) nie są przyszłością właśnie ze względu na to, że w
razie fizycznego uszkodzenia ogniwa powstaje zwarcie często jeszcze
samonapędzające.
Przyszłością moim zdaniem są ogniwa paliwowe, gdzie energia
przechowywana np. w spirytusie jest mniej podatna na niekontrolowane
uwolnienie niż w ogniwach bezpośrednich.
Nawet czytałem, że niemiecka marynarka wojenna ma łódź podwodną na
ogniwa paliwowe, która przewyższa parametrami eksploatacyjnymi łodzie
atomowe, przede wszystkim dlatego, że jest od nich kilka razy mniejsza.
Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena (dużo
metali szlachetnych itp.) i tego nie udaje się przezwyciężyć od
kilkudziesięciu lat.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.17 08:11 ToMasz
- 21.06.17 10:26 Marek
- 21.06.17 11:11 SnCu
- 21.06.17 11:20 HF5BS
- 21.06.17 11:27 J.F.
- 21.06.17 11:41 J.F.
- 21.06.17 11:58 Adam
- 21.06.17 13:58 J.F.
- 21.06.17 03:20 Zenek Kapelinder
- 21.06.17 15:53 Marek
- 21.06.17 15:55 Marek
- 21.06.17 16:02 sirapacz
- 21.06.17 16:49 J.F.
- 21.06.17 17:55 Waldemar
- 21.06.17 17:56 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
- DC blocker i buczące toroidy
- Problemy TSMC cd
- Detektor
- Może tutaj się uda: [NTG] Elewacja / dziurawa Churka
- Falownik jednofazowy a żarówka
- Agregat i "legalność" instalacji
- Uziom
- (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- driver led ?
- Długość wtyku zasilającego ?5.5mm
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=