  • Data: 2019-01-22 00:10:40
    Temat: Re: tamron 18-250 i dziwny temat
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Znaczy, ze ilosc swiatla na jednostke powierzchni kliszy jest wieksza.

    No właśnie - bez znaczenia :-)

    > Ale jesli chcesz sie poslugiwac samą srednica ... trzeba by policzyc,
    > ale wydaje mi sie, ze ogniskowa na GO ma wplyw.

    Owszem, ale jeśli jednocześnie zwiększamy tak samo rozmiar sensora,
    ogniskową oraz aperturę, to głębia ostrości (przy założeniu d >> f)
    pozostaje stała.
    Tak jak napisałem, wystarczy wyobrazić sobie dodatkową soczewkę
    (zmieniającą rozmiar matrycy) pomiędzy obiektywem i matrycą i wszystko
    staje się jasne.

    > Tak mi sie wlasnie wydawalo - ze krotkie obiektywy maja wieksza GO.

    Krótkie, małe obiektywy (np. przystosowane do małych sensorów) są tanie,
    mają małe soczewki, są więc ciemne - mają większą GO.

    > No, niezbyt sie zgadzam :-)

    Ale nie chce wyjść inaczej.
    I, co gorsza, praktyka potwierdza to w 100% - a nawet niestety
    bardziej :-(
    --
    Krzysztof Hałasa