    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz
    Date: Tue, 19 Sep 2017 14:48:14 +0200

    "Atlantis" 59bf733b$0$5141$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie karta jest niby na magistrali AGP, ale nie w złączu (płyta takiego nie
    posiada) tylko zintegrowana, z gniazdkiem VGA na
    > śledziu (płyta w formacie AT).

    Są różne AGP i są różne testery wydajności.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_P
    ort

    > Trudno ocenić jej rzeczywistą wydajność. Niemniej moje podejrzenia utwierdził fakt,
    że wspomniana "czkawka" pojawia się nawet w
    > przypadku filmu na Video CD, który udało mi się wygrzebać ze sterty starych płyt.
    Tak więc to raczej nie jest winą braku mocy
    > obliczeniowej - Pentium II 400 MHz/Pentium III 500 MHz to aż nadto do dekodowania
    MPEG1 w tak niskiej rozdzielczości.

    IMO tak jest, ale nie znam się na grafice.
    Możesz spróbować tego: https://mpc-hc.org -- całkiem lekki program.
    (jeśli jeszcze nie korzystasz)

    IMO zazwyczaj wąskim gardłem jest właśnie karta graficzna.

    Pod W10 wąskim gardłem jest HDD -- wszystko czeka na
    dostęp do dysku! Najwyraźniej to system promujący SSD.

    Czasami te zacięcia mnie irytują...
    [inna sprawa, że to właśnie ja postulowałem
    automagiczne defragmentowanie HDD w wolnym czasie]

    -=-

    BTW -- po 10 latach mam:

    CPU: 2 rdzenie vs 2 rdzenie
    CPU: 3.1 GHz w porywach vs 2 GHz
    HDD: 100 MB/s vs 66 MB/s

    i grafikę zintegrowaną żrącą RAMkę dzieloną z CPU!!!
    (przed 10 laty miałem RAMkę GPU oddzieloną od RAMki CPU)

    Mam wprawdzie dedykowaną Nvidię, ale nie każdy
    (delikatnie ujmując) program korzysta tylko z niej.