  • 31. Data: 2005-06-27 23:02:45
    Temat: Re: wszyscy tna ceny, a w Polsce telekomuna ;)
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 28 czerwiec 2005 roku,
    kiedy to Neas posłał(a) w świat wiadomość

    > Znam jedną taką fajna sieć... do niedawna siedzieli w 20 osób na jednym SDI,
    > ostatnio zmienili na DSL-a i są bardzo zadowoleni... a płącą chyba po 30
    > zł.

    Żeby ludzie kupili podróbę kiełbasy, to musi ona kosztować 3,99 zł.
    Gdyby kosztowała 11,99 zł, to większość dołoży złocisza i kupi wędliny
    Sokołowa.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 32. Data: 2005-06-27 23:55:20
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Janusz - Vahanara napisał(a):

    > No to porównajmy, czym sie różni osiedlówka od chello, Neostrady.
    >
    > Na korzyść telekomów (wybaczcie nazwanie na wyrost chello/UPC telekomem):
    > - szybki transfer
    > - darmowa instalacja (za symboliczną złotówkę plus co najmniej ze dwa
    > miesiące abonamentu gratis)
    > - niski "ping", co docenią gracze
    > - stabilny, stały transfer, bez przerw i zapychania łącza w godzinach
    > wieczornych
    > - praktyczny brak awarii
    > - całodobowa, darmowa pomoc techniczna
    > - niska cena z możliwością odliczenia abonamentu od podatku

    Skoro sa takie cudowne telekomy, to osiedlowki juz nie powinny istniec.

    Poza tym prosze nie mylic osiedlowek z ASKami, sa firmy ISP tzw.
    osiedlowe ktore bardzo dobrze sobie radza i jak najbardziej wystawiaja
    faktury. Wiekszosc z nich ma szybki transfer (nadmiarowe lacza),
    instalacje za zlotowke, i inne cechy ktore w/w.

    np. w Lublinie znam przynajmniej 3-4 takie firmy. A ceny zwykle
    konkurencyjne ok. 60 zl za 512 Kb/s symetryczne i nawet z publicznym IP.
    Wychodzi sporo taniej niz w TPSA.

    A jesli chodzi o Chello to akualizowalbym informacje - zdaza im sie
    przytykac w godzinach wieczornych (np. do sieci TPNET)

    > Na korzyść osiedlówki przemawia brak limitów.

    Podejrzewam ze jakby sie uparl to znalazlo by sie i takie z limitami.

    > Niezbyt optymistyczne wnioski dla małych, osiedlowych dostawców.
    to tez jest nie precyzyjne okreslenie, dla niektorych male to 200
    klientow, a dla niektorych 5000. Bo przyznasz ze w porownaniu do TPSA i
    Chello to takie osiedlowki po kilka
    tys. osob to mikro IAP.

  • 33. Data: 2005-06-28 00:27:28
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Mariusz K. Grzeca wrote:
    > wtedy miales neo bez limitu, a teraz masz limit 35giga, ktory daje ci
    > srednia miesieczna ok 113kbps. dostales ponad 5x mniej 'za praktycznie
    > te same pieniadze' i jeszcze sie z tego cieszysz o_O nice...

    Ciesze sie! O limitach nie bede juz pisal bo inni wyczerpali temat, ja
    sie ciesze, bo w tym czasie zmienilem umowe - najpierw na 1Mbit,
    pozniej na 2Mbit. W obu przypadkach teoretycznie musialem
    podpisac umowe na nastepne 2 lata. Gdyby TPSA byla az tak
    bardzo be dla end-userow to wypielaby tylek i kazala placic do
    konca trwania kazdej umowy nalezna danine i mialbym kiche
    zamiast szybkiego lacza.

    A wogole to ciesze sie, bo ~7-8 lat temu potrafilem wybulic
    ponad 1,5k pln na rachunki za 0202122, 3-4 lata temu
    140 pln za 115kbps SDI, a teraz place prawie tyle samo za
    2Mbit neo.

    Co nie znaczy ze scierwo TPSA lubie - nie znosze!:)
    Ale ceny sukcesywnie obniza i tego im akurat nie mozna zarzucic.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301

  • 34. Data: 2005-06-28 08:28:03
    Od: ve <v...@v...pl>

    > Skoro sa takie cudowne telekomy, to osiedlowki juz nie powinny istniec.

    Przestaja, nie zauwazyles?

    > faktury. Wiekszosc z nich ma szybki transfer (nadmiarowe lacza),
    > instalacje za zlotowke, i inne cechy ktore w/w.

    Jesli Aster daje np. 1 Mbit na usera.... a osiedlowka ma 30 userow to co
    znaczy, ze maja nadmiarowe lacza? ze maja 31 Mbitow do Internetu? Hhehe, nie
    badz smieszny :)

    > np. w Lublinie znam przynajmniej 3-4 takie firmy. A ceny zwykle
    > konkurencyjne ok. 60 zl za 512 Kb/s symetryczne i nawet z publicznym IP.

    > Wychodzi sporo taniej niz w TPSA.

    Moze i wychodzi taniej niz w TPSA, ale nie w ruchu do TPSA.

    > tys. osob to mikro IAP.

    IAP, a co to za kolejne bezsensowne okreslenie ktos znowu wymyslil ???? moge
    sie jedynie domyslac.

  • 35. Data: 2005-06-28 08:37:58
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "ve" <v...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli Aster daje np. 1 Mbit na usera.... a osiedlowka ma 30 userow to co
    > znaczy, ze maja nadmiarowe lacza? ze maja 31 Mbitow do Internetu? Hhehe,
    > nie badz smieszny :)

    Licząc w ten sposób, to na ile szacujesz zapotrzebowanie Astera ? ;) Że o
    Tepsie nie wspomnę...

    --
    Z#

  • 36. Data: 2005-06-28 08:50:10
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 27 Jun 2005 23:32:19 +0200 I had a dream that Janusz - Vahanara
    <@olimp.gapp.pl> wrote:
> [...]
    >- całodobowa, darmowa pomoc techniczna
    >- niska cena z możliwością odliczenia abonamentu od podatku
    >Na korzyść osiedlówki przemawia brak limitów.

    Eh, widzę, że nie masz zielonego pojęcia, o czym piszesz. Z tych plusów
    telekomów to minimum 5 dotyczy też wielu sieci osiedlowych.

    Uprawiasz typową demagogię - porównujesz dobrą kablówkę do złej osiedlówki.
    A może zrób na odwrót - porównuja dobrą osiedlówkę do złej kablówki, co?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 37. Data: 2005-06-28 08:54:35
    Od: Kajetan Staszkiewicz <kajtek[-no-spam-]@biezanow.net>

    Dnia poniedziałek, 27 czerwca 2005 23:32, Janusz - Vahanara napisał(a):

> [...]
    > klientów znaczenia.
    >
    > Niezbyt optymistyczne wnioski dla małych, osiedlowych dostawców.

    Zależy od dostawcy. W miejscu z którego właśnie piszę, mamy taką prawdziwą
    trzepakową ASK, jest to stowarzyszenie, a więc nie jest nastawione na
    działalność komercyjną - efekt tego taki, że możemy sobie pozwolić na
    wykupienie od dostawcy łącza światłowodowego. Dzięki temu nawet pojedynczy
    człowiek na własnej neostradzie ma większe pingi niż my. Do onetu średnio
    1,5ms mamy. Za 40 złotych miesięcznie dajemy dostęp bez limitu miesięcznego
    ilości danych, z limitem prędkości 1200kbit/s - który o dziwo jest
    jaknajbardziej osiągalny, a nawet wieczorne "przypychanie" oznacza
    transfery rzędu 80KiB/s. Co do długiego czasu reakcji na awarię w ASK muszę
    się zgodzić. Nikt tu nie pracuje na stałe i nie czuwa cały czas nad
    sprzętem.

    --
    | pozdrawiam | powered by Slackware Linux & FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | JID: v...@c...pl |

  • 38. Data: 2005-06-28 09:14:57
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

> [...]
    > transfery rzędu 80KiB/s. Co do długiego czasu reakcji na awarię w ASK muszę
    > się zgodzić. Nikt tu nie pracuje na stałe i nie czuwa cały czas nad

    tylko ze ASK ma to do siebie ze w pewnym momencie osiagnie wielkosc taka
    ze spolecznie trzeba sie poswiecac tak jakby sie charowalo na etacie a
    nic z tego nie ma. A jak zrobic z malego ASKu firme - jak dojdzie zus i
    podatki to konczy sie dzien dziecka

  • 39. Data: 2005-06-28 09:22:58
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    ve napisał(a):

> [...]
    > znaczy, ze maja nadmiarowe lacza? ze maja 31 Mbitow do Internetu? Hhehe, nie

    Chyba nie masz pojecia o temacie. Gdyby kazdy provider musial miec tyle
    samo pasma zakupionego co zakontrakowanego uzytkownikom, poderzewam ze
    nadal wiekszosc stukala by 02020122.

    Ale jesli osiedlowka sprzedaje swoim uzytkownikom pasmo 128 Kb/s z tego
    1 Mb/s, i wg. statystyk ma np. wykorzystanie w szczycie tylko 768 Kb/s,
    bo ilosc aktywnych uzytkownikow nie przekracza np. 10% to ma nadmiarowe
    lacze czy nie ma ? Wg. mnie ma cale 256 Kb/s nadmiarowego lacza.

    > Moze i wychodzi taniej niz w TPSA, ale nie w ruchu do TPSA.

    ? a tu nie rozumiem logiki

    > IAP, a co to za kolejne bezsensowne okreslenie ktos znowu wymyslil ???? moge
    > sie jedynie domyslac.

    Internet Access Provider - to normalne okreslenie dostawcy sygnalu
    internetowego. ISP kojarzy mi sie raczej z firmami tymu home.pl,
    nazwa.pl ktore sprzedaja uslugi, a nie dostep do internetu.

  • 40. Data: 2005-06-28 09:30:06
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Sied@r napisał(a):
> [...]
    > ze spolecznie trzeba sie poswiecac tak jakby sie charowalo na etacie a
    > nic z tego nie ma. A jak zrobic z malego ASKu firme - jak dojdzie zus i

    Z tego co piszesz, to chyba nie jest problem?
    Jak osiągnie odpowiednią wielkość, to przychodzi czas na założenie DG.
    Póki jest to mały ASK, chyba nie ma sensu stawiać takich kroków naprzód?

    Dobrym rozwiązaniem bywa także konsolidacja z najbliższym - solidnym ISP.

    Pozdrawiam,