  • 11. Data: 2009-01-10 16:17:37
    Temat: Re: wybor kompaktu
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > I ile zdjęć zrobi na tych bateriach z każdego kiosku zanim padną? 20
    > albo 10 z flashem? ;-) Na prawdę tak robicie czy teoretyzujesz? ;-)

    A teraz Ty teoretyzujesz - sprawdź, ile kompakty mogą chodzić na
    komplecie paluszków typu "photo". Są nie w każdym kiosku, ale prawie w
    każdym.

    Piotr

  • 12. Data: 2009-01-10 16:20:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zbig T. pisze:

    > I ile zdjęć zrobi na tych bateriach z każdego kiosku zanim padną? 20
    > albo 10 z flashem? ;-) Na prawdę tak robicie czy teoretyzujesz? ;-)
    > Dodam, że mój post dotyczy aparatów cyfrowych i na tym się skupiam.

    Dużo. Pod warunkiem, że będą to porządne baterie "dedykowane" do
    urządzeń elektronicznych, a nie jakieś nawet niealkaliczne badziewie.
    No i się nie rozładowują, co bardzo się przydaje, bo żona sporadycznie
    wyciąga aparat.

    > A czy jednak nie jest wygodniej operować pojedynczą kostką zamiast
    > czterema turlającymi się paluszkami? Jeszcze weselej robi się kiedy mamy
    > ze sobą jeden lub więcej zestawów zapasowych a naładowane akumulatorki
    > pomieszają się z rozładowanymi :-)

    A tobie nie przemieszają się? Ja stosuję kolorowe oznaczenia na
    zestawach, tak więc używam zawsze tych samych baterii w zestawi i wiem,
    który zestaw wyciągam z aparatu.

    > Mimo wszystko wolę mieć akumulator bardziej pojemny niż mniej przy tej
    > samej lub mniejszej masie.

    A ja wolę jednak R6.

    > Mam dziwne wrażenie, że ten wątek ma perspektywy na flejma, więc
    > zaznaczę jeszcze raz, że *mi osobiście* kompatybilność w kwestii baterii
    > w aparatach nie jest do niczego potrzebna.

    Tak długo, jak długo nie ogłaszamy tu autorytatywnych osądów, to nie. Ja
    tylko sprzeciwiłem się zdecydowanemu zaprzeczeniu sensowności używania
    standardowych akumulatorków.
    Peace.
    :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 13. Data: 2009-01-10 16:30:07
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Uncle Pete pisze:

    > A teraz Ty teoretyzujesz - sprawdź, ile kompakty mogą chodzić na
    > komplecie paluszków typu "photo". Są nie w każdym kiosku, ale prawie w
    > każdym.

    Ale ja odniosłem się do fragmentu, w którym Paweł pisał o pierwszym z
    brzegu kiosku czy stacji paliw. Fragmentu, który wyciąłeś ;-) Fakt,
    możliwość zakupu takich paluszków i wrzucenia ich do plecaka na "czarną
    godzinę" z pewnością można zaliczyć formatowi AA na plus. Chyba są nawet
    jakieś ogniwa litowe, tylko drogie i o nieco innym napięciu, co
    powoduje, że nie można ich stosować we wszystkich aparatach. Chyba nawet
    na przytoczonej stronie o tym jest. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie,
    żeby kupić zamiennik akumulatora Li-Ion, naładować i też zbunkrować "na
    wszelki wypadek", mając do tego pewność, że nie rozładuje się szybko
    sam. Sytuację akumulatorów AA w podobnym scenariuszu ratują dopiero
    rozwiązania typu Eneloop, które chyba jednak mają niższą od Li-Ion
    wytrzymałość na niskie temperatury. Nie twierdzę, że AA ma same wady -
    sam właśnie "wymyśliłem" jedną zaletę ładowarek do paluszków: zwykle są
    zasilane niskim stałym napięciem, często nawet 12V, co umożliwia ich
    łatwe i wygodne używanie w samochodzie. Do zasilania większości
    dedykowanych ładowarek Li-Ion chyba nie obejdzie się bez przetwornicy
    12V= -> 230V~. Mimo wszystko dla mnie technologia Li-Ion wygrywa.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 14. Data: 2009-01-10 16:38:39
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Jacek_P pisze:

    > Canon G10 - niestety NA PEWNO ma akumulator dedykowany. Nie wiem tez nic
    > o mozliwosci zdalnego sterowania.

    Posiada takową. Przez USB, za pomocą dołączonego programu Remote
    Capture. Nie działa (na razie?) z Vistą x64 (a może nawet i 32-bitową).
    Wyświetla na komputerze podgląd Live View, umożliwia zgrywanie zdjęć na
    bieżąco na dysk bezpośrednio po USB (z pominięciem karty), ma
    interwalometr (tfu, co za "potworek" językowy :-))

  • 15. Data: 2009-01-10 16:40:10
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Zbig T. pisze:

> [...]
    > bieżąco na dysk bezpośrednio po USB (z pominięciem karty), ma
    > interwalometr (tfu, co za "potworek" językowy :-))

    Aaa, z negatywów to nie umożliwia korzystania w tym trybie z RAW.

  • 16. Data: 2009-01-10 16:46:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Uncle Pete pisze:

    > Nie znam takiego kompakta ;)

    Mowa była o bardziej zaawansowanych modelach, niekoniecznie kompaktach,
    ale jeśli chcesz, to proszę bardzo:
    Fuji S20Pro (z większą dynamiką niż najlepsza obecnie lustrzanka z
    tradycyjną matrycą)
    Fuji S9600, Fuji S6500

    :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 17. Data: 2009-01-10 16:47:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Canon G10 - niestety NA PEWNO ma akumulator dedykowany. Nie wiem tez nic
    > o mozliwosci zdalnego sterowania.

    O oczko niżej jest seria A6xx na 4xAA. Niestety, nie wiem, który z
    obecnych modeli zastępuje serię A6xx.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 18. Data: 2009-01-10 17:05:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > Mowa była o bardziej zaawansowanych modelach, niekoniecznie kompaktach,

    Ehm, a jak brzmi temat watku? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2009-01-10 17:38:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Ehm, a jak brzmi temat watku? ;)

    To była polemika z podanym linkiem. :P

    OK. EOT, bo tu i tak więcej OFF topików. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 20. Data: 2009-01-10 19:04:14
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Jako ze w poprzednim aparaciku stluklem wyswietlacz, to szukam
    > nastepnego aparatu. Moze ktos doradzic jakas bardziej zaawansowana
    > zabawke, jesli preferencje sa:
    >
    > -raczej kompakt - noszenie nieporecznej lustrzanki mi sie znudzilo.

    Mi tez Tylko co z tego jak nie ma czego kupic?

    > -wielkosc niekoniecznie najmniejsza

    > -zoom im wiekszy tym lepszy, ale 3x to minimum.

    Juz Ci wspolczuje.

    Duuze zoomy to _zaraza_ wspolczesnych kompaktow!

    No po prostu kurwicy mozna dostac! Aparat moglby byc dobry,
    ma niezla matryce (jak na kompakt), dobra ergonomie itd itp
    ale jakas malpa techniczna musiala mu zamontowac zooooma 26-700mm,
    ktory skutecznie rozpieprza obraz przy kazdej ogniskowej i kazdej
    przeslonie.

    > -szybki [od nacisniecia spustu do zrobienia zdjecia, ewentualnie zebym
    > mogl zlapac ostrosc i poczekac w gotowosci]

    Aha, szczegolnie przy taaaaakim zooomie. W cuda wierzysz?