  • Data: 2017-03-27 21:37:15
    Temat: Re: z filtrem czy bez?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Powinno to byc zrobione tak, ze odbicia od warstwy i od szkla sie
    > znosza, bo sa przesuniete o pol fali.
    > Co oczywiscie jest do zrobienia tylko dla jednej dlugosci fali.
    > Zielona po srodku widma, wiec zmniejsza odbicie najbardziej ... ale w
    > tym momencie odbicie nie powinno byc zielone, tylko wrecz odwrotnie.

    I tak jest w przypadku powłok jednowarstwowych. My zaś mówimy o
    wielowarstwowych MC, które zmniejszają odbicia dla szerszego zakresu
    długości fal. W ideale taka powłoka powinna być szara...

    Odbicie u dobrych powłok MC jest bardzo ciemne, więc odbicia w zielonej
    części spektrum są także mocno osłabione. Goolenie naprowadziło na
    artykuł, w którym zielonkawy zafarb tłumaczy się problemami technicznymi
    - nie da się tego skopiować, bo to Google Books, może zadziała ten link:
    http://tinyurl.com/kw2dmnv

    > Patrze na swoje okulary ... swietlowka "ciepla" odbija sie na zolto.
    > "Zimna" ... na bladozielono. Moze blado-cyjanowo.

    Moje okulary z jakimiś zaawansowanymi powłokami odbijają diodę w lampce
    na biurko na niebiesko-fioletowo, a też LED-owe żarówki w żyrandolu - na
    zielono. Podejrzewam, dlatego że widmo LED-ów jest nieciągłe. Lepiej,
    niż u świetlówek, ale jednak.

    Piotr