    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "zabytkowy" sprzęt pomiarowy
    Date: Mon, 30 Sep 2019 10:33:38 +0200

    W dniu 2019-09-29 o 17:36, Roman Rogóż pisze:

    > Ło matko !
    > Może muzeum techniki w Warszawie się tym zainteresuje (serio)
    > ten omomierz
    > https://allegro.pl/oferta/unitra-era-omomierz-ome-5-
    nr-2-8515984286
    > to znałem tylko z rysunków w "ABC napraw telewizorów " Włodzimierza
    > Truszyńskiego, a tu nagle prawdziwy zmaterializowany :)

    To jest omomierz mojego dzieciństwa.
    Miałem miernik U i I, ale nie maiłem omomierza.
    Jak miałem 10..12 lat tata mi przyniósł właśnie taki omomierz.
    Był uszkodzony mechanicznie (pewnie dlatego tata go dostał) i wskazówka
    nie ustawiała się na nieskończoności i nie dało się jej doregulować
    przeznaczonym do tego pokrętłem.
    Za pomocą dwu igieł zacząłem męczyć sprężynkę wskazówki aż udało mi się
    uzyskać prawidłową pozycję.
    Precyzja pomiarów zapewne na tym ucierpiała, ale nie na tyle abym
    potrafił to wtedy jednoznacznie stwierdzić.
    P.G.