  • Data: 2015-04-03 02:45:00
    Temat: Re: zasilanie oscyloskopu z przetwornicy 230V ?
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 04:48:29 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Potrzebuję w terenie porobić pomiary moim Rigolem DS1054Z.
    > Niestety, w przeciwieństwie do OWONa nie ma on możliwości zasilania z
    > akumulatora.
    >
    > Czy ktoś zasilał kiedyś oscyloskop z przetwornicy 12V/230V ?
    > Bo najwygodniej mi się podłączyć do gniazdka w samochodzie...

    Popatrzyłem w dokumentacji, bierze maksymalnie 50W. Trochę dużo jak na akumulator w
    typowym samochodzie osobowym. Wyrobi z nim w zasadzie każda przetwornica, nie musi
    być sinus. Wygląda z opisu że ma zasilacz impulsowy. Od jakiegoś czasu eksploatuję w
    terenie telewizor 22 cale robiący za monitor. Pobiera ok 20W. Przetwornica ciągnie ok
    2A. I ciekawostka. Z akumulatora samochodowego, takiego używam do zasilania
    przetwornicy. Nie tego z samochodu tylko dodatkowego przeznaczonego tylko do
    zasilania tego telewizora. Daje się wyciągnąć po jego katalogowym naładowaniu do
    14,25V ok 16Ah, i przetwornica się wyłącza. Na klemach jest wtedy 12,15V. Akumulator
    ma trochę ponad rok. Nigdy z niego nie był odpalony silnik w samochodzie. Przy
    ładowaniu wchodzi w niego ok 18Ah i ma 14,25V. Tyle samo z niego dawało się wyciągnąć
    jak był przyniesiony ze sklepu. I tyle samo w niego wchodziło żeby uzupełnić ładunek.
    Akumulator ma 35Ah. Z ciekawości pojechałem do elektryka samochodowego żeby zmierzył
    mu pojemność. Na jego mierniku wyszło 38Ah. Wniosek taki ze akumulator samochodowy
    niespecjalnie nadaje się do takich zastosowań.