  • 11. Data: 2020-01-08 20:00:31
    Temat: Re: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-01-08 16:57, robot wrote:
    (ciap)
    > Ja tez nie wiem czy potrzebuję regulację. Tylko jakoś szkoda mi wyrzucać
    > to cudeńko
    > z odkurzacza. Chcę się jeszcze tym chociaż pobawić przed wyrzuceniem.

    Albo:
    https://www.olx.pl/oferta/hala-namiotowa-hala-magazy
    nowa-hala-magazyn-hangar-8x25x4-CID3-IDlOmDE.html#7a
    bc54367b;promoted

    Włodek ;-)

  • 12. Data: 2020-01-09 10:12:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote:

    > Albo:
    > https://www.olx.pl/oferta/hala-namiotowa-hala-magazy
    nowa-hala-magazyn-hangar-8x25x4-CID3-IDlOmDE.html#7a
    bc54367b;promoted

    Ehh, mam ten sam problem. Tyle przydasi, do których już w życiu nie
    zajrzę, ale nie wyrzucę przecież, bo "się przydadzą" ;)

  • 13. Data: 2020-01-09 12:50:21
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 10:12, Queequeg pisze:

    nowa-hala-magazyn-hangar-8x25x4-CID3-IDlOmDE.html#7a
    bc54367b;promoted

    > Ehh, mam ten sam problem. Tyle przydasi, do których już w życiu nie
    > zajrzę, ale nie wyrzucę przecież, bo "się przydadzą" ;)

    Ja mam przynajmniej szanse, że mój regulator zepsuje się podczas zabawy.
    Jak ze szlifierka się nie zepsuje to go podłącze do szlifierki stołowej z silnikiem
    indukcyjnym.
    No właśnie. Co by się wtedy stało?
    I last but not least:
    Jak podłączyć ten regulator do szlifierki? (kątowej)
    Mogę zrobić wieczorem zdjęcie z drugiej strony jakby co.

  • 14. Data: 2020-01-09 12:54:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Ja mam przynajmniej szanse, że mój regulator zepsuje się podczas zabawy.

    Zawsze możesz mu pomóc :)

    > Jak ze szlifierka się nie zepsuje to go podłącze do szlifierki stołowej
    > z silnikiem indukcyjnym.
    > No właśnie. Co by się wtedy stało?

    Ma szansę działać, tylko zapewnij mu chłodzenie.

    > I last but not least:
    > Jak podłączyć ten regulator do szlifierki? (kątowej)
    > Mogę zrobić wieczorem zdjęcie z drugiej strony jakby co.

    Tak jak był w odkurzaczu. Widzę że są cztery przewody, pewnie dwa są do
    sieci a dwa do silnika. Zrób fotkę z drugiej strony to zobaczymy.

  • 15. Data: 2020-01-09 12:55:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Tak jak był w odkurzaczu. Widzę że są cztery przewody, pewnie dwa są do
    > sieci a dwa do silnika. Zrób fotkę z drugiej strony to zobaczymy.

    Jeszcze jedno. Widzę na zdjęciu wyłącznik (nad potencjometrem). Od czego
    on jest? Może był wciskany przez pokrętło, jak była ustawiona maksymalna
    moc? Może będzie trzeba go zewrzeć (albo wylutować i wtedy zewrzeć, jeśli
    jest przełączny), żeby regulator regulował a nie dawał pełną moc.

  • 16. Data: 2020-01-09 13:10:22
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 12:54, Queequeg pisze:

    > Zawsze możesz mu pomóc :)

    W tym jestem bardzo dobry.

    > Ma szansę działać, tylko zapewnij mu chłodzenie.

    Kurna, to by było nawet lepiej. W stołowej to ma sens. Lepiej ostrzyc noże by było.

    > Tak jak był w odkurzaczu. Widzę że są cztery przewody, pewnie dwa są do
    > sieci a dwa do silnika. Zrób fotkę z drugiej strony to zobaczymy.

    No właśnie już nie pamiętam jak było w odkurzaczu. Odkurzacza nie ma.
    Wieczorem robię fotę.

  • 17. Data: 2020-01-09 13:13:59
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 12:55, Queequeg pisze:

> [...]
    > moc? Może będzie trzeba go zewrzeć (albo wylutować i wtedy zewrzeć, jeśli
    > jest przełączny), żeby regulator regulował a nie dawał pełną moc.

    To jest po prostu włącznik ON/OFF, naciskany przez obrót pokrętła kręcącego
    potencjometrem.
    To mam rozgryzione.
    Dzięki za pomoc.

  • 18. Data: 2020-01-09 13:33:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.01.2020 o 16:57, robot pisze:
    > Ja tez nie wiem czy potrzebuję regulację.
    Ja też nie wiedziałem, dopóki nie kupiłem szlifierki z regulacją. Teraz
    nie wyobrażam sobie pracy zawsze na pełnych obrotach. Jeżeli ktoś używa
    kątówki wyłącznie do cięcia i zgrubnego szlifowania, to ok, ale do
    jakichś precyzyjnych robót, do cięcia plastiku bez regulacji nie ma mowy.
    Jacek

  • 19. Data: 2020-01-09 13:37:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > kątówki wyłącznie do cięcia i zgrubnego szlifowania, to ok, ale do
    > jakichś precyzyjnych robót, do cięcia plastiku bez regulacji nie ma mowy.

    Jaką tarczą tniesz plastik?

  • 20. Data: 2020-01-09 13:42:40
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 13:33, Jacek pisze:
> [...]
    do cięcia i zgrubnego szlifowania, to ok, ale do jakichś precyzyjnych robót, do
    cięcia plastiku bez regulacji nie ma mowy.

    Ale to już pewnie potrzebna "prawdziwa" regulacja.
    Ja mam jeszcze dremel. A właściwie 3 dremele - jeden prawdziwy i dwa z biedronki.