  • 111. Data: 2019-09-11 21:43:31
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 21:27, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Dziennikarz był imbecylem bo sfilmował kogoś na tle NC?

    Zapewne padło coś na kształt "Pan właczy komputer, będzie ładnie
    wygladać". I tak poleciało w eter. Czy imbecylem był dziennikarz czy
    prezes, dziś trudno stwierdzić komu przyszło to do głowy.

    Choć może to i tak lepiej niż powszechne w latach 2000 filmowanie na tle
    właczonych komputerów z wygaszczami z win3.11 odpalonymi chyba tylko z
    tej okazji po 10 latach. Przynajmniej można zakładać że to tak dla jaj
    ten NC.

  • 112. Data: 2019-09-11 22:14:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 11 Sep 2019 21:25:49 +0200, heby wrote:
    > Nic. Ale jesli to tło wywiadu TV z prezesem spółdzielni w 2000 roku to
    > już w sposób znaczący.

    Oj tam, marudzisz. :)

    > Gdyby to był choć program do obsługi spółdzielni,
    > bo taki ponoć był. Nie. To był NC. Widać odpalił to pierwszy raz od
    > rewolucji francuskiej.

    Francuskiej? A właśnie - a propos:
    https://img4.demotywatoryfb.pl//uploads/201710/15097
    43439_aztnn1_600.jpg

    Mateusz

  • 113. Data: 2019-09-11 22:26:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 22:14, Mateusz Viste wrote:
    > https://img4.demotywatoryfb.pl//uploads/201710/15097
    43439_aztnn1_600.jpg

    To jak marudzimy to gdzieś jeszcze w poprzednim wieku widziałem fotkę w
    gazecie gdzie na desktopowym pececie ze stacjami 5.25 stał sobie
    telewizor. Taki mały, gabarytu Junosta. Na froncie fotki dzielnie prężył
    pierś jakiś misio ubranych w garnitur albo mundur, nie pamiętam. TV był
    włączony i coś tam leciało, dla dekoracji kilka dyskietek leżało *na*
    papierach. Tylko że 3.5 cala.

    Ciekawe że jak pomylić Mickiewicza ze Słowackim to obciach a jak focić
    się z atrapą to od razu +5 do inteligencji. Jak mi szkoda lat 90...

  • 114. Data: 2019-09-11 22:44:28
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.09.2019 o 15:56, RadoslawF pisze:

    > Dla porównania:
    > Amiga 500  0,52 miliona
    > ZX Spectrum 48  0,850 miliona.
    > ZX 81   0,2 miliona.
    > C64  0,145 do 0,2 miliona.
    > Atari 65xe   0,11 miliona.

    Chyba tu jakiś błąd się wkradł, Spectrum droższe niż Atari albo nawet Amiga?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 115. Data: 2019-09-11 22:45:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 11 Sep 2019 22:26:57 +0200, heby wrote:
> [...]
    >
    > Ciekawe że jak pomylić Mickiewicza ze Słowackim to obciach a jak focić
    > się z atrapą to od razu +5 do inteligencji. Jak mi szkoda lat 90...

    W podobnym tonie - właśnie w latach '90 na którymś z kanałów TVP
    nagminnie leciał Teleexpress z młodym wówczas Orłosiem. Za każdym razem
    zastanawiałem się, po co mu ktoś nawalił tyle tych telewizorów za
    plecami. :)

    Mateusz

  • 116. Data: 2019-09-11 22:53:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Z tego co pamiętam, to ta lampa charakteryzuje się najwyższa czułością w
    > zakresie zbliżonym do do promieniowania tła. Projektowano ją z myślą o
    > mierzeniu niewielkich wartości promieniowania. Te tańsze (i mniejsze)
    > służyły do pomiaru wyższych wartości. Przełączanie zakresu pomiarowego w
    > starych licznikach Geigera wiązało się właśnie ze zmianą lampy.
    >
    > Ponieważ mój projekt służył właśnie do monitorowania promieniowania
    > tła, zdecydowałem się właśnie na nią.

    Zapamietam :) Nosze sie z zamiarem zrobienia licznika, ale pewnie
    niepredko...

  • 117. Data: 2019-09-11 22:58:18
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Postep elektroniki tez byl olbrzymi - ale musialbym gdzies w starociach
    > pogrzebac, jaki byl "przecietny pecet" w 1990 a jaki w 2000 ...

    Ciekawostka: chodzilem do technikum elektronicznego na Zajaczka (DC) w
    latach 2000-2005. Jeszcze pod koniec szkoly (piata klasa, czyli wlasnie
    2004-2005) w przynajmniej jednej pracowni byly same 386.

    I byl dydaktyczny system DSM-51 kolegi z grupy :)

  • 118. Data: 2019-09-11 23:09:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > nagminnie leciał Teleexpress z młodym wówczas Orłosiem. Za każdym
    > razem zastanawiałem się, po co mu ktoś nawalił tyle tych telewizorów

    Leciał już gdzieś od połowy lat '80. A te telewizory, to dość typowe
    wyposażenie studia do programów robionych na żywo. Wtedy.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy
    Od nawozów i od świata

  • 119. Data: 2019-09-11 23:18:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 22:45, Mateusz Viste wrote:
> [...]
    > nagminnie leciał Teleexpress z młodym wówczas Orłosiem. Za każdym razem
    > zastanawiałem się, po co mu ktoś nawalił tyle tych telewizorów za

    Mnie tam raczej interesowało co tam leci. Zauważałem czasami że leciało
    coś całkiem innego niż na pozostałych kanałach telewizyjnych.
    Rozdzielczośc PAL pozwalała tylk oszacować co to było wiec sensacji nie
    mam. Ale coś czuje że ktoś bardzo lubił mecze z satelity ogladać z nudów.

  • 120. Data: 2019-09-11 23:19:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapewne padło coś na kształt "Pan właczy komputer, będzie ładnie
    > wygladać". I tak poleciało w eter. Czy imbecylem był dziennikarz czy
    > prezes, dziś trudno stwierdzić komu przyszło to do głowy.

    Strzelam, ze Grzesiek pije do "robiacy wywiad" :)

> [...]
    > właczonych komputerów z wygaszczami z win3.11 odpalonymi chyba tylko z
    > tej okazji po 10 latach. Przynajmniej można zakładać że to tak dla jaj

    NC powaznie wyglada. Takie uporzadkowane literki na dwoch tabelkach. Laik
    stwierdzi, ze tam na pewno cos madrego jest.

    Tak samo jak kazdy podglad pliku binarnego byl zawsze kwitowany przez
    ludzi slowem "wirus".