  • 71. Data: 2012-08-10 20:25:19
    Temat: Re: Rowerem przez zebrę
    Od: <1...@2...invalid>

    Cavallino w <news:50254be9$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...

    > Tak jasne, bo moim obowiązkiem jest powielanie każdego przekleństwa czy
    > wyzwiska, które spłodzą wszelkiej maści przygłupy.

    Póki co to ty tu robisz za przygłupa, który wycina przychylne sobie teksty,
    tylko po to, żeby troche bluzgów wydalić i czuć sie usprawiedliwionym

    --
    'Tom N'

  • 72. Data: 2012-08-10 20:32:30
    Od: <1...@2...invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:445564898.20120810202132@pik-net.pl.invalid>:

    > A ja po raz kolejny pytam:
    > A gdzie oznaczenie przejazdu dla rowerów na jezdni?

    Pod śniegiem, starły się -- bez znaczenia z punktu widzenia kierującego
    busem

    > Pohamuj chamie-anonimie!

    ROTFL, ROTFL, ROTFL....

    Miałeś Roman wypadek jakiś niedawno i głowa trochę ucierpiała?

    --
    'Tom N'

  • 73. Data: 2012-08-10 21:56:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ewidentna wina kierującego busem, masz na myśli? ;->
    >
    > Tak, rowerzystka nie powinna była przejeżdżać przez przejście dla
    > pieszych.
    >
    > ALE przez takie samo przejście z taką samą "rowerową" prędkością ma
    > pełne prawo przejeżdżać inwalida na wózku, bo z formalnego punktu
    > widzenia jest pieszym.
    >
    > Zatem podejrzewam, że może być ukaranie rowerzystki mandatem za
    > znajdowanie się tam, gdzie jest formalnie nie powinno być, a
    > kierującego busem za niezachowanie należytej ostrożności i
    > spowodowanie zdarzenia.

    tez mi to troche tak wygląda, zwłaszcza, że to bus wjechał w rowerzystę a
    nie rowerzysta w busa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 74. Data: 2012-08-10 21:56:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Na razie nikt się nie odzywał, więc pewnie sprawa była wystarczająco
    > ewidetna i poradzili sobie bez moich zeznań.

    ale jakby co, to daj znać, ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 75. Data: 2012-08-10 22:11:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-10 13:55, Andrzej Lawa pisze:

    > Ewidentna wina kierującego busem, masz na myśli? ;->
    >
    > Tak, rowerzystka nie powinna była przejeżdżać przez przejście dla pieszych.

    Skoro droga jest wspólna, to skąd ta wątpliwość? Ciąg rowerowo-pieszy.

  • 76. Data: 2012-08-10 22:39:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2012, Cavallino wrote:

    > Znaki pionowe może i miewają większy priorytet od poziomych, ale NIE MOGĄ być
    > z nimi sprzeczne.

    Móc mogą, bo z prawa musi wynikać choćby ustalenie, co się
    dzieje jeśli znak (poziomy lub pionowy) ulegnie zniszczeniu;
    już mniejsza o przyczynę, poczynając od działania żywiołów,
    poprzez czyny chuligańskie a na błędzie, bezmyślności lub
    niekompetencji zarządcy kończąc.

    Pamiętasz wyrok w sprawie zderzenia na parkingu, na którym znaki
    poziome były sprzeczne z... khm, brakiem znaków pionowych?
    (akurat w przeciwną stronę niż w wątku, ale IMO doskonale wskazuje
    jak daleko sięga "wyższość priorytetu" o której wspominasz).

    Jakoś tak wyszło, że oznakowanie jednak mogło być niespójne
    a winę przypisano kierowcy.
    Zupełnie inna sprawa to pytanie, czy kierowca próbował znaleźć
    odpowiedź na pytanie czy może 'forwardować' winę (lub
    przynajmniej odpowiedzialność) na zarządcę :]
    Tego, że sąd nie zajął się taką wersją z urzędu bo nic go
    do tego nie obligowało wykluczyć nie można (a nie pamiętam
    czy w opisach była wzmianka na ten temat).

    [...]
    > Oczywiście na korzyść kierowcy busa to nie będzie grało.

    Jeśli w sprawie parkingu sąd nie orzekł o winie zarządcy, a przypisał
    winę stosującym się do tego co wynika z oznakowania poziomego
    (zamiast do tego, co wynika z pionowego lub braku pionowego),
    to pewnie tak wyjdzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2012-08-10 22:52:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Sebastian,

    [...]
    > A gdzie oznaczenie przejazdu dla rowerów na jezdni?

    Pytanie brzmi, czy musi być.

    Z PoRD to nie wynika, a przynajmniej nie widzę jednoznacznego
    wynikania - wyraźnie napisali "przeznaczoną" oraz "oznaczoną",
    ale nie (napisali) "wyznaczoną".
    Znakami "odpowiednimi"... cokolwiek to ma znaczyć.

    Czyli tak jak np. ze znakiem STOP - miejsce zatrzymania musi
    być oznaczone "odpowiednim znakiem", ale już tylko może
    być wyznaczone, a może nie być wyznaczone i wyznaczane "na oko"
    metodą rozpoznania walką (czyli przymierzenia się w ktorym
    miejscu jest właściwe miejsce zatrzymania a w którym już nie).

    Możesz wskazać przepis, z którego wynikałoby że powinien
    istnieć znak poziomy?
    Dodam, że mimo tego pozostaje sprawa priorytetów poruszona
    przez Cavallino którą tamże skomentowałem (z prawa musi
    wynikać co się dzieje, jeśli sprzeczność jednak fizycznie
    ma miejsce - jeśli nie regulują tego jawnie przepisy, skutki
    będą wynikały z "zasad prawnych").

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2012-08-10 23:27:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 120810,

    Friday, August 10, 2012, 8:32:30 PM, you wrote:

    [...]

    > Miałeś Roman wypadek jakiś niedawno i głowa trochę ucierpiała?

    Nie kazdy jest zboczony i trzyma na wierzchu pootwierane nagłówki, bo
    jakiś Nycz może się za głupim identyfikatorem ukrywać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2012-08-11 00:01:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Friday, August 10, 2012, 10:52:55 PM, you wrote:

    > Pytanie brzmi, czy musi być.

    Musi być, bo z PoRD wynika jednoznaczy zakaz jazdy pojazdami wzdłuż
    przejscia dla pieszych.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2012-08-11 02:15:04
    Od: "empe" <w...@m...tu>

    > Skoro droga jest wspólna, to skąd ta wątpliwość? Ciąg rowerowo-pieszy.

    Ciąg rowerowo pieszy?
    Nurtuja mnie takie pytania, patrzac od strony rowerzysty.
    a. jade sciezka rowerowa oznaczoną z której nie mam wjazdu na P-10 inaczej
    niż przez chodnik czy dalej obowiazuje zasada pierwszenstwa roweru?
    b. znak P-10 to nie P-11 czy moge zatem domyslnie zakladać że to to samo
    jezeli tak to dlaczego?
    c. skoro znaki i sygnaly swietlne maja pierwszenstwo przed poziomymi to S-5
    zabrania wejscia a nie wjazdu. Skoro tak to czy mozna jak ktos juz wczesniej
    zauwazył swobodnie jezdzic rowerem po P-10 gdyz co nie zabronione to
    dozwolone?
    d. Skoro zjadac sciezka row. od ronda Rataje mogę jako rower zobaczyć D-6B
    (choc to znak nie dla mnie tylko dla kierwców) i mogę posiąśc przekonane ze
    mam pierwszeństwo na przejsciu/przejeździe (patrz D6b), to jadąc od JPII mam
    pytanie skąd wiem i co informuje mnie, ze przez pasy i bez wytyczonego
    przejazdu dla rowerów mogę pojechać tak samo?

    --
    empe