  • 11. Data: 2018-06-11 12:53:18
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > To jak mogła wymusić pierwszeństwo skoro go nie miała? :) Gratuluję
    > ścisłości myśli.

    Zaiste niezbadane są tajniki umysłu.
    Skoro nie miała to próbowała wymusić.
    Jakby miała to by egzekwowała.

  • 12. Data: 2018-06-11 12:55:06
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    > Skad ten wniosek ?

    Przed skrzyzowaniem jest znak "Ustąp pierwszeństwa".

    > Moze i droga poprzeczna jest "glowna", ale czy to dotyczy przejazdu dla
    > rowerow ?

    Znak "Ustąp pierwszenstwa" przed skrzyzowaniem dotyczy
    wszystkich pojazdów.

    > No i na DDR nie ma "ustap pierwszenstwa".

    Droga dla rowerów jest elementem drogi, tutaj drogi podporzadkowanej.

    > Ale byla na przejezdzie, wiec to ona miala pierwszenstwo.
    >
    > J.

    Zanim wjechała na przejazd miała obowiazek zastosować się
    do znaku "Ustąp pierwszenstwa".

  • 13. Data: 2018-06-11 13:21:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    >Przed skrzyzowaniem jest znak "Ustąp pierwszeństwa".

    To jest znak dla jezdni samochodowej.
    Czy dotyczy tez DDR ... daleko ma rowerzystka do tego znaku.

    >Znak "Ustąp pierwszenstwa" przed skrzyzowaniem dotyczy
    >wszystkich pojazdów.

    Jadacych oznakowana jezdnia.
    Bo co do DDR to mam watpliwosci.

    >Droga dla rowerów jest elementem drogi, tutaj drogi podporzadkowanej.

    Moze byc tez samodzielna DDR.
    Tu akurat chyba nie byla, ale mocno watpie czy twoje rozumowanie jest
    prawidlowe.

    A w dodatku - jest osobno oznakowane

    4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca
    oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpiecze?stwo
    pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie
    wchodzących lub
    wjeżdżających

    Idac dalej - znak A-7 ustap pierwszesntwa ostrzega przed skrzyzowaniem
    z ...
    a przejazd dla rowerow ... hm, czy to jest skrzyzowanie ?

  • 14. Data: 2018-06-11 13:23:12
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tu nasuwa się kolejny durny przepis pozwalający rowerzyście wyprzedzać po
    > prawej.

    Na skrzyżowaniu z ruchem niekierowanym nie wolno wyprzedzać
    pojazdu silnikowego.

  • 15. Data: 2018-06-11 13:44:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 13:23, Malkoit pisze:
    > Na skrzyżowaniu z ruchem niekierowanym  nie wolno wyprzedzać
    > pojazdu silnikowego.

    chodzi mi o sam pomysł żeby rowerzyście dać możliwość wyprzedzania z
    prawej. To tak samo niebezpieczne jak dawanie mu pierwszeństwa na
    przejeździe rowerowym.

  • 16. Data: 2018-06-11 13:58:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 13:21, J.F. pisze:

    > A w dodatku - jest osobno oznakowane

    Albowiem droga dla rowerów ma zawsze osobne oznakowanie. Musi mieć
    takowe, odnoszące się tylko do dróg rowerowych.

> [...]
    > zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpiecze?stwo
    > pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie

    I jeszcze:
    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    > Idac dalej - znak A-7 ustap pierwszesntwa ostrzega przed skrzyzowaniem z
    > a przejazd dla rowerow  ... hm, czy to jest skrzyzowanie ?

    Przejazd dla rowerów jest przejazdem dla rowerów.

    Przyjrzałem się dokładnie i przy tym ciągu pieszo-rowerowym nie widzę
    żadnych innych znaków, poza znakiem "droga dla rowerów i pieszych".
    Ale nie przeszkadza to kretynom w snuciu różnych dziwnych hipotez, w
    rodzaju: "rowerzyści powinni stosować się do znaków na jezdni
    przebiegającej gdzieś wcześniej, w pobliżu".
    Kiedyś przechodziłem przez przejście i kierowca samochodu niezmiernie
    się tym zbulwersował, krzyczał przez okno, że sąsiednim przejściu jest
    czerwone światło, więc na wszystkich pozostałych nie wolno przechodzić.
    Niestety, takie debile też czasem w jakiś sposób zdobyły prawo jazdy.
    I mamy wypadki... :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 17. Data: 2018-06-11 14:06:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Albowiem droga dla rowerów ma zawsze osobne oznakowanie. Musi mieć
    >takowe, odnoszące się tylko do dróg rowerowych.

    Bardziej mi chodzi o ten znak dla samochodu, uwaga przejscie +
    przejazd, juz za przeciem jezdni ... ale chyba ciagle w obszarze
    skrzyzowania ...

    >Przejazd dla rowerów jest przejazdem dla rowerów.

    Ale jesli jest czescia skrzyzowania ... to moze i A-7 roweru dotyczy
    :-)

    >Przyjrzałem się dokładnie i przy tym ciągu pieszo-rowerowym nie widzę
    >żadnych innych znaków, poza znakiem "droga dla rowerów i pieszych".

    Co by nie mowic, to wyglada na to, ze ta DDR jest czescia "drogi",
    wiec zakres stosowania przepisow i znakow trzeba by sprawdzic ...

> [...]
    >przechodzić.
    >Niestety, takie debile też czasem w jakiś sposób zdobyły prawo jazdy.

    No wiesz, jesli mial zielone, albo jesli to wygladalo jak na filmie
    sprzed paru miesiecy ... trzeba by jednak dodac przepis ze rowerzysta
    mzoe przejezdzac przez przejscie z predkoscia pieszego :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-06-11 14:11:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 12:55, Malkoit pisze:

    > Przed skrzyzowaniem jest znak "Ustąp pierwszeństwa".

    Tyle, że on nie dotyczy "przejazdu drogi dla rowerów".

    > Znak "Ustąp pierwszenstwa" przed skrzyzowaniem dotyczy
    > wszystkich pojazdów.

    Ale nie rowerów na "drodze dla rowerów".

    > Droga dla rowerów jest elementem drogi, tutaj drogi podporzadkowanej.

    Mylisz kolego pojęcia:
    - "Droga dla rowerów", gdzie na przejeździe rowerzysta ma zawsze
    pierwszeństwo, niezależnie od tego jaki jest status jezdni tzn. czy ma
    pierwszeństwo czy też nie. Pierwszeństwo rowerzysty na takim przejeździe
    wynika z Art. 27 Pkt.1 , a przede wszystkim oznakowania D-6a lub D-6b
    - "Pas ruchu dla rowerów", to część jezdni wydzielonej dla ruchu
    rowerów, gdzie rowerzysta musi się podporządkować zasadom i znakom jak
    wszystkie pozostałe pojazdy poruszające się tą jezdnią. Tutaj nie
    uświadczysz znaków D-6a czy D-6b, dlatego rowerzysta nie może korzystać
    z pierwszeństwa.

    > Zanim wjechała na przejazd miała obowiazek zastosować się
    > do znaku "Ustąp pierwszenstwa".

     Może podasz jakąś podstawę prawna, bo widzę, że kompletnie nie znasz PoRD.

    Niestety w tym przypadku PoRD odnośnie rowerów jest strasznie pogmatwane
    i trudne do zrozumienia przez większość ludzi.

  • 19. Data: 2018-06-11 14:17:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 12:35, Malkoit pisze:
> [...]
    >
    > Nie miala pierwszeństwa, bo jechała po drodze podporządkowanej.
    > Decydując się na wjazd na przejazd wymuszała pierwszeństwo

    Bzdury.

    Jechała "drogą dla rowerów" i znajdował się na "przejeździe rowerowym",
    który oznaczony jest znakiem D-6a lub D-6b. Znaki ten na podstawie Art.
    27 Pkt. 1 dają rowerzyście na przejeździe rowerowym pierwszeństwa,
    niezależnie od tego czy droga rowerowa krzyżuje się z drogą z
    pierwszeństwem, podporządkowaną czy też równorzędną. Zasada
    pierwszeństwa z prawej strony także jest w tym przypadku "wyłączona".
    Rowerzysta zawsze ma pierwszeństwo.

    Inaczej natomiast wygląda poruszanie się rowerzysty "pasem ruchu dla
    rowerów", który jest wydzielony z jezdni. Wtedy rowerzysta musi się
    stosować do znaków lub zasad ogólnych (w przypadku skrzyżowanie dróg
    równorzędnych), czyli pierwszeństwa z prawej.

  • 20. Data: 2018-06-11 14:18:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 11:33, TomN pisze:
    > Uzytkownik w

    > Pedalarz nie był skoncentrowany a jego pojazd miał słabe hamulce -- typowe
    > najechanie na tył pojazdu poprzedzającego [1]

    Jesteś ślepy, czy kierowca?