  • 11. Data: 2010-10-05 15:16:21
    Temat: Re: Rozmiar opon, a róznica cen.
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6d76d5f0-7db6-4769-8341-6a82ea40f12c@x7g2000yqg
    .googlegroups.com...
    > //Może i tak, ale jak ostatnio kupowałem opony używane to jedna
    > kosztowała 10pln, a druga chyba 20pln i miała jeszcze troche bieżnika.
    > Więc też można kupić tanio opony w przypadkowych miejscach bez żadnych
    > zniżek :)
    > no opona za 3 czy 5 euro to faktycznie okazja dla Niemca, nikt
    > normalny tego nie zalozy pomijajac fakt ze zalozenie kola z wywazeniem
    > to jakies 5-15 euro :-)

    Szczerze to nie wiem czy te opony po założeniu na flge były wyważane, jeśli
    płaciłem za opone i jej założenie 10 - 20pln to obawiam się że nie.
    Nigdy po kupnie takiej opony nie miałem okazji jej sprawdzić :)

    > takie uzywki ida do Turka czy Ruska ten pcha
    > dalej do Polski i tak Niemcy pozbywaja sie smieci a ich przemysl nadal
    > moze zasuwac pelna para

    U mojego gumiarza opony czekają aż przyjedzie Rosjanin by je kupić, w
    jakimkolwiek stanie by nie były, więc może kierunek jest na wschód od nas?
    :)

    > poza tym jako jedyna nacja we Wszechswiecie mamy rentgena w oczach i
    > potrafimy wykryc uszkodzenia wewnetrzne opony a takze przesledzic jej
    > historie (podroze w czasie) czasem konczy sie to peknieciem opony w
    > najmniej spodziewanym momencie ale jak mozna zaoszczedzic pare
    > zlociszy to czemu nie ?

    Ja mam niechęć do lawety i uszczelniaczy w sprayu. W krótkim czasie 2 razy
    rozwaliłem opone tak że nie było jak jej załatać, a po założeniu zapasu
    kilkaset km jazdy odbywałoby sie do kolejnej gumy. Wole już po drugim pechu
    zmienić koło i samemu podjechać do warszatatu by kupić 2 nowe opony... Może
    to i nadgorliwość, ale wolałem zawsze się zabezpieczyć, a opona jak bardzo
    by nie była zniszczona jeszcze troche da rade.

    Pęknięcia opony i wypadki tym spowodwane są na tyle rzadkie, że zjawisko
    kupowania i jeżdzenia na używanych gumach mnie nie rusza.

    > ps te opony leza od dobrych kilkunastu miesiecy, to efekt uboczny po
    > doplatach rzadowych, najwiecej na zlom poszlo aut miejskich i
    > kompaktow stad taki duzy wybor :-)

    To moje "ostatnio" mogło jednak być przed dopłatami :)

    Pozdr

  • 12. Data: 2010-10-05 15:22:37
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    > proszę bardzo

    THX, ale widze że moja gumowa "polisa" w razie czego dalej będzie miała
    zastosowanie... choć teraz statystycznie mam kilka lat do kolejnej złapanej
    gumy ;)

> [...]
    > wprowadzanych odpadów poużytkowych jakimi są opony. Przedsiębiorcy którzy
    > nie uzyskali odpowiedniego w danym roku poziomu recyklingu i odzysku są
    > zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej na wskazany rachunek Urzędu
    > Marszałkowskiego. Wysokość maksymalnej stawki opłaty produktowej w 2010 za
    > kg opon określa OBWIESZCZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 28 września 2009
    > w sprawie maksymalnych stawek opłat produktowych na rok 2010 i wynosi
    > odpowiednio 2,88 zł za 1 kg dla opony nowej i używanej regenerowanej
    > (bieżnikowanej) oraz 11,50 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej

    A nie ma mowy o kwocie minimalnej? Czyli nic sie nie zmieni, ok :)

    > W razie stwierdzenia, że przedsiębiorca pomimo ciążącego obowiązku, nie
    > dokonał wpłaty opłaty produktowej lub dokonał wpłaty w wysokości niższej
    > od należnej, marszałek województwa wydaje decyzję, w której określa
    > wysokość zaległości z tytułu opłaty produktowej. W przypadku niewykonania
    > decyzji określonej marszałek województwa ustala, w drodze decyzji,
    > dodatkową opłatę produktową w wysokości odpowiadającej 50 % kwoty
    > niewpłaconej opłaty produktowej.

    0,5gr za kilogram to jeszcze nie dramat, 4-5gr na oponie czy się myle?

    Pozdr

  • 13. Data: 2010-10-05 15:30:50
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Pęknięcia opony i wypadki tym spowodwane są na tyle rzadkie, że
    zjawisko kupowania i jeżdzenia na używanych gumach mnie nie rusza.

    inaczej myslisz jak jezdzisz sam i inaczej jak jezdzisz z dzieckiem,
    tesciowej to bym nawet chetnie kupil taki komplet uzywanych za 20
    pln :-)

    P.

  • 14. Data: 2010-10-05 15:36:59
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-10-05 15:53:39
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Uzywana opona to po prostu śmieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie
    zrozumieli...

  • 16. Data: 2010-10-05 16:00:19
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-05 15:53, kurdybanek pisze:
    > Uzywana opona to po prostu śmieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie
    > zrozumieli...

    to nie jest prawda, można tanio trafić czasami używkę w miarę świeżą,
    ale letnią. Np 175/50r13 bardzo mało popularny rozmiar, nowe dobre
    kapcie od 300zł (dobre nie jakiś śmietnik) używki już od 30euro roczne a
    czasami tegoroczne. Zimówki używanej bym nie kupił. Nauczony
    doświadczeniem max 2lata na jednych zimówkach i nie więcej. Pokrywa się
    to mniej więcej z okresem zmiany auta całe szczęście :)

    --
    krzysiek82

  • 17. Data: 2010-10-05 16:33:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Uzywana opona to po prostu śmieć,

    Nie tylk opona.

    >ale tutaj ludzie jeszcze tego nie zrozumieli...

    To się zgadza.
    Jeszcze trochę czasu na to potrzeba.

  • 18. Data: 2010-10-05 16:37:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > to nie jest prawda, można tanio trafić czasami używkę w miarę świeżą, ale
    > letnią. Np 175/50r13 bardzo mało popularny rozmiar, nowe dobre kapcie od
    > 300zł (dobre nie jakiś śmietnik) używki już od 30euro roczne a

    Podobnie mam do sprzedania opony letnie z felgami do Mondka. Zdobiły tylko
    pare kkm. Prawie nówki. Samochód się zmienił i nie pasują rozmiarem bo
    15'stek nie zmieszcze na 16. Ale za 10zł nie oddam :)

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2010-10-05 16:39:58
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > dokładnie. W polsce opona jest jak nówka nawet jak ma 10lat bo jeszcze ma
    > bieżnik to jest straszne. Ludzie nie rozumieją, że w zwłaszcza w zimę
    > ważna jest nie tylko kwestia bieżnika a także twardości gumy która z
    > czasem się zmienia.

    W to lato zmieniałem stare 10 letnie opony letnie na nowe. Wyglądały bardzo
    dobrze na pierwszy rzut oka (Michelin Pilot Exalto) - w warsztacie aż im sie
    gały świeciły do tych gum. Czasami myślę, że stare opony powinno sie oddawać
    do utylizacji z przeciętym zbrojeniem bo ktoś nie kumaty dostanie "w dobrej
    cenie, dobry stanie, malo jeżdzone" letnie gumy twarde jak skała :|

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 20. Data: 2010-10-05 16:59:35
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > Nie tylk opona.

    A mi się zdarza kupować opony w firmie, która handluje używkami,
    ale mają też bardzo dobre Nokiany 2-3 letnie, nieużywane, ale wycofane w
    szwecji.
    Można u nich kupić 15 (obecnie z rocznika początek 2008) za cenę 80-100 zł
    za sztukę.
    I powiem szczerze, że wolę te nokiany niż nowe Frigo.....
    i jakoś kupno 4 szt to nie boli - wydatek 350-400 zł
    a nie 1000 zł
    pozdr.
    Gr