  • 21. Data: 2014-07-30 21:17:44
    Temat: Re: Saga o niebieskim laserze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości
    W dniu 30.07.2014 o 13:43, J.F. pisze:

    >Zdecydowanie wolę ośrodek naukowy i lasery świecące gdzieś tam w
    >Polsce niż to:
    >http://www.tvn24.pl/pomorze,42/slupski-aquapark-nis
    zczeje-a-konca-budowy-nie-widac-zabezpiecza-dach-i-e
    lewacje,423888.html
    >http://wyborcza.pl/1,75478,15825502,Z_tej_inwestycj
    i_smiala_sie_cala_Europa__Marszalek.html
    >tym bardziej, że po drugiej stronie miasta mam już aquapark :-)

    No tak, to drugi ci nei potrzebny, ale zanim otwarli ten pierwszy ?

    Nie martw sie - historia wroclawskiego akwaparku jest chyba dluzsza,
    no ale juz stoi.

    Ale stadion, jaki piekny stadion mamy ... i tu sie z Toba zgadzam,
    chyba wole laboratorium laserowe niz stadion.

    Co prawda lasery mozemy sobie poogladac w fontannie za 20 mln (a moze
    i laserow tam nie ma), a miasto "zainwestowalo" i w Park
    Technologiczny, i w EIT ...
    i ciekaw jestem ile to zysku przyniesie :-)

    Na razie to chyba rosna nam w kraju farmy wiatrakow, ale same wiatraki
    z importu ...

    J.

  • 22. Data: 2014-07-31 21:04:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik A.L. napisał:
> [...]
    czy%c5%84ski%3a%20saga%20o%20polskim%20niebieskim%20
    laserze%20-%20odc-%20xxviii/

    > Grant odniesie sukces, to jego nastepna pensja bedzie dwa razy
    > wieksza. Przegra, to dwa razy mniejsza."
    >
    > A to juz calkowita urban legend.

    I nie ma laserów świecących biało (a da się taki w warunkach domowych
    zrobić, fakt, bez metra długości nie poradzi ale miedziana rura
    wodociągowa, pręt miedziany, setka oporników przewlekanych i
    pleksiglasowe pudło wystarczy - no i trochę gazów zmieniających skład w
    stosunku do standardowej atmosfery...), światło niebieskie plus światło
    żółte daje światło zielone... Gość jest zafiksowany w wąskim zakresie i
    podstaw ogólnie pojętej fizyki nie kuma. Strzeż nas dobry Boże przed
    takimi naukowcami.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2014-08-01 10:42:54